در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛

از کتاب نصیریه؛ تاریخ،منابع و عقاید رونمایی شد

تاریخ انتشار:

این کتاب یکی از بهترین آثاری است که در سال‌های اخیر در این زمینه منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم رونمایی کتاب «نصیریه» با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و علی بهادری جهرمی (سخنگوی دولت سیزدهم)، در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب با حضور در نمایشگاه کتاب 1402  با رونمایی از کتاب «نصیریه تاریخ، منابع و عقاید» گفت: این کتاب یکی از بهترین آثاری است که در سال‌های اخیر در این زمینه منتشر شده است. کتاب «نصیریه تاریخ، منابع و عقاید» بیست سال وجه همت من بوده و من به همه کتاب‌ها و منابع این جریان دسترسی پیدا کردم و سفرهای متعددی به لاذقیه و روستاهای آن انجام دادند و با این جریان حشر و نشر داشتم.

وی اضافه کرد: به هرحال نصیریه در حال یک تحول هستند. اینها با یک دوگانه روبه‌رو هستند، از یک طرف با مسئله میراث کهن خودشان و ادعاهای خطرناکی که ما آنها را قبول نداریم و از طرف دیگر حرکت به سمت جریان اعتدالی که خودشان را به جریان شیعه جعفری منتسب کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: حرکتی از ۲۰۰ سال قبل صورت گرفته و شیعه‌های هفت امامی شیعه اثنی‌عشر شدند، کم کم به نظرم این تمایل در اقلیت‌های دیگر شیعی ایجاد شده که به این سمت حرکت کنند.

وی تاکید کرد: این یک حرکت طولانی است و ساده نیست و باید تلاش کرد. نباید کوچکترین تندروی در این زمینه انجام شود، اگر کوچکترین تندروی در این زمینه انجام شود چون ممکن است این حرکت اثر سلبی بگذارد.

وی افزود: این کتاب عقاید نصریه را در طول ۱۳ قرن گذشته تبیین می‌کند و بیان می‌کند در این ۱۳ قرن گذشته ماجرا به کجا رسیده است. امام موسی صدر در لبنان گفت‌وگویی با آنها شروع کرد و باب جدیدی آغاز شد که هنوز هم ادامه دارد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پاسخ به حمایت انتشارات ادیان از چاپ آثار و استقبال از نویسندگان، یادآور شد: ما از آثار نویسندگان جدی و قوی حمایت می‌کنیم. اخیراً جناب آقای دکتر بشیر مجموعه ۱۲ جلدی دایره‌المعارف ارتباطات به ما پیشنهاد داد که آن را چاپ کردیم و جناب آقای دکتر سید محمدرضا بهشتی هم پیشنهادات جدیدی داشتند که به دنبال چاپ آنها هستیم. در مجموع به دنبال چاپ کتاب‌های ماندگار  هستیم و از چنین آثاری استقبال می‌کنیم.

350a6837
350a6837
350a7030
350a7041
350a7073
350a7116
350a7118
350a7137-2
350a7150

مطالب مشابه