با حضور مشاور رئیس جمهور بررسی شد؛

طرح تأسیس «مجلس اقوام و ادیان ایران»

تاریخ انتشار:

دانشگاه ادیان و مذاهب طرح تأسیس مجلس ادیان و اقوام ایران را به دولت پیشنهاد داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و برخی معاونان این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌السلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، به اهمیت موضوع تأسیس مجلسی با عنوان «مجلس اقوام و ادیان ایران» پرداخت و همچنین اهمیت اقلیت‌های مذهبی و دینی و توجه به آنان در تمام زمینه‌ها را متذکر شد. وی گفت: ایران باید از تمام ظرفیت‌های اقوام و مذاهب مختلف بهره ببرد و برای نیل به این هدف باید خواست‌ها و سخنان اقلیت‌ها را شنید و با آنها گفت‌وگو کرد و در نهایت خواست‌های آنها را از مجاری قانونی به ثمر رساند. این مجلس می‌تواند محل خوبی برای گفت‌وگو و نیز رسیدن به اهداف مشترک باشد.

در ادامه این دیدار مشاور رئیس جمهور با استقبال از این ابتکار دانشگاه ادیان و مذاهب در ارائه راهکاری عملی برای اتحاد و همدلی اقوام و ادیان داخل کشور گفت: در این موقعیت زمانی ایران بیش از پیش نیازمند وحدت و هوشمندی همه‌جانبه است و تأسیس این مجلس می‌تواند زمینه‌های رفع سوء‌تفاهم‌ها و تفرقه‌ها را ایجاد کند. ایران رنگین کمان اقوام است و این رنگین کمان وقتی کنار هم باشد زیبا و جذاب است. اگر هر یک از این اقوام و رنگ‌ها جدا بیفتند زیبایی‌شان را از دست می‌دهند.

دکتر عبدالسلام کریمی افزود: در این زمینه لازم است با کمک و همراهی دولت، این طرح به تأیید نهاد ریاست جمهوری برسد و به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود تا این مجلس به به صورت قانونی بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

گفتنی است در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب به تبیین طرح پیشنهادی دانشگاه ادیان و مذاهب برای تاسیس مجلس اقوام و ادیان پرداخت و توضیحاتی درباره اصل این ایده و راه کارهای اجرایی آن جهت تبیین و تشریح موضوع برای حضار بیان نمود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی

photo_%db%b2%db%b0%db%b2%db%b2-%db%b1%db%b1-%db%b1%db%b2_%db%b1%db%b1-%db%b2%db%b2-%db%b2%db%b8
photo_%db%b2%db%b0%db%b2%db%b2-%db%b1%db%b1-%db%b1%db%b2_%db%b1%db%b1-%db%b2%db%b2-%db%b2%db%b8
img_2662-2
img_2662
img_2641
img_2623
img_2622
img_2609

مطالب مشابه