حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب؛

ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مایه اندوهی بزرگ و سوگی عظیم شد

تاریخ انتشار:

در پی ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(رضوان الله تعالی علیه) رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با صدور پیامی این مصیبت را به حوزه‌های علمیه و مراجع عظام، به ویژه، مقام منیع رهبری، تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي»

 

ارتحال فقیه جامع و شیخ المراجع،حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (رضوان الله تعالی علیه) مایه اندوهی بزرگ و سوگی عظیم شد. نزدیک به یک قرن تحصیل، تحقیق، تعلیم و ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) و نیز یک عمر دفاع عالمانه و مخلصانه از حریم اسلام و تشیع، حتما سرمایه‌ای گرانمایه برای آن عالم ربانی در سیر اخروی شان خواهد بود. ایشان همواره مدافع انقلاب و امام و نیز خیرخواه نظام و رهبری بودند و در کنار تأکید بر حفظ استقلال جمهوری اسلامی ایران، صیانت از دین و سرزمین را در  تعامل با دنیا و تکیه بر مردم‌ می‌جستند. اصرار همیشگیِ آن مرجع فقید بر حفظ استقلال حوزه‌های علمیه هرگز به معنای بی تفاوتی روحانیان در قبال تکالیف سياسی و اجتماعی نبود. آنچه ایشان از حوزه‌ها می‌خواست، عبارت بود از: حفظ هویت طلبگی و تمرکز بر رسالت دینی‌.

آثار و مآثر علمی و فرهنگی ایشان، از جمله توسعه و بازسازی مسجد امام حسن عسکری( علیه السلام )نام ایشان را ماندگار خواهد کرد.

آن مرجع فقید اهتمام ویژه‌ای به مطالعات ادیان و مذاهب داشت و از این رو، دانشگاه ادیان و مذاهب نیز بارها مورد عنایت و تفقد ایشان قرار گرفت.

اینجانب ضمن تسلیتِ فقدِ آن مرجع عالی‌مقام به حوزه‌های علمیه و مراجع عظام، به ویژه مقام منیع رهبری، از خدای بزرگ، علو درجات ایشان و نیز صبر و شکیبایی بازماندگانشان، به ویژه سرور مکرم، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن صافی را مسئلت می نمایم.

مطالب مشابه