حضور اساتید دانشگاه های بغداد، کربلا و کوفه در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، هیئتی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های شهرهای بغداد، کربلا و کوفه عراق ضمن حضور در این دانشگاه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب و تنی چند از مسئولین و اساتید آن دیدار کردند.

در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب ضمن خوشامدگویی به میهمانان عراقی، برادری و اخوت را یکی از نعمت‌های بزرگ و تفرقه را همپایه عذاب الهی دانست و با اشاره به لزوم اخوت بین مسلمانان ازجمله ایران و عراق گفت: با رفتن صدام و نظام طاغوتی عراق، پیام انقلاب اسلامی ایران از زبان علمای عراقی به سایر کشورهای عربی منطقه رسید.

آقای نواب افزود: اینکه امروزه دشمنی با ایران و اتحاد ایران و عراق بیشتر شده به خاطر همین است که نظام‌های استبدادی منطقه قدرت و عظمت انقلاب اسلامی را بیشتر از قبل احساس می‌کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین توضیحاتی را در رابطه با نحوه شکل‌گیری، اهداف و برنامه‌های آن ارائه داد و افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب به اذعان میهمانان خارجی‌اش از این لحاظ که همه ادیان مختلف را موردپژوهش قرار می‌دهد در نوع خود کم‌نظیر است، به‌ویژه با در نظر گرفتن اینکه این دانشگاه در مرکز تشیع قرار دارد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به وضعیت فعلی جهان اسلام به‌ویژه منطقه خاورمیانه بر لزوم همکاری‌های دانشگاهی و علمی دو طرف نیز تأکید کرد.

میهمانان عراقی نیز در این دیدار ضمن طرح سؤالاتی درباره دانشگاه ادیان و مذاهب خواستار شکل‌گیری روابط علمی و پژوهشی و بین دانشگاهی میان دو طرف شدند.

هیئت اساتید عراقی در ادامه حضورشان در دانشگاه ادیان و مذاهب از کتابخانه تخصصی آن نیز دیدن کردند.

 

مطالب مشابه