اساتید دانشگاه حله و بابل عراق از دانشگاه اديان و مذاهب دیدن کردند

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومي دانشگاه اديان و مذاهب، هيئتي از اساتيد و پژوهشگران علوم اسلامي دانشگاه های شهرهای حله و بابل عراق ضمن حضور در اين دانشگاه با حجت الاسلام و المسلمين نواب و تني چند از مسئولين و اساتيد آن ديدار کردند.

هیئت عراقی در این دیدار، هدف از سفر به ایران را بررسی زمینه های همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی به ویژه در برگزاری همایشی برای بزرگداشت علامه حلی در عراق عنوان کردند.

در اين نشست حجت الاسلام و المسلمين نواب ضمن خوشامدگويي به ميهمانان عراقي توضيحاتي را در رابطه با نحوه شكل‌گيري، اهداف و برنامه‌هاي دانشگاه ارائه داد و با اشاره به جایگاه شهر حله در تاریخ علم شیعه این شهر را دارای مکتبی خاص در کلام شیعه خواند.

اساتید دانشگاه حله و بابل عراق نيز در اين ديدار ضمن طرح سوالاتي درباره دانشگاه اديان و مذاهب خواستار شکل گيري روابط علمي و پژوهشي و بين دانشگاهي ميان دو طرف شدند.

حجت الاسلام و المسلمين نواب نيز با استقبال از اين پيشنهاد گفت: اين دانشگاه همکاري هايي را به طور آکادميک با دانشگاه هاي کشورهای مختلف از جمله عراق داشته و دارد و به دنبال گسترش اين نوع همکاري نيز هست.

گفتنی است در این دیدار حجج اسلام آقایان دکتر جعفرطیاری قائم مقام ریاست دانشگاه و دکتر غفوری نژاد، عضو هیئت علمی و آقای دکتر توران رئیس دانشکده شیعه شناسی نیز حضور داشتند.

 دکتر غفوری نژاد و دکتر توران در این دیدار با همتایان عراقی درباره جزئیات نحوه همکاری در برگزاری همایش بزرگداشت علامه حلی در قالب ارسال مقالات رایزنی کردند.

در پايان اين ديدار طرفين بر مفاد کلي عقد تفاهم نامه اي براي همکاري هاي دو جانبه در زمينه تبادل استاد و دانشجو، برگزاري دوره هاي آموزشي کوتاه مدت و بلندمدت، مبادله منابع و نتايج پژوهشي،‌ مقالات و کتب و پايان نامه ها و ساير زمينه هاي مشترک توافق کردند.

مطالب مشابه