با حضور ریاست دانشگاه در عراق انجام گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه ادیان و موسسه شهدای عراق

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب روز دوشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ بنا به دعوت عبدالاله النائلی رئیس موسسه‌ شهدای عراق به همراه هیئتی در این موسسه حضور یافت و تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی با این موسسه امضا کرد.

بر اساس این گزارش، عبدالاله النائلی رئیس موسسه شهدای عراق ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس دانشگاه ادیان و هیئت همراه بیان کرد: من در سفرهای قبلی که به ایران داشتم از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کرده و با شما جلسه‌ای نیز داشته‌ام. از اینکه شما و هیئت همراه دعوت ما را قبول کردید بسیار خوشحال هستم و امیدوارم که بتوانیم تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم که اجرای آن تفاهم‌نامه موجب رشد آموزشی خانواده‌های شهدای عراق شود.

وی افزود: هدف از همکاری و امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه ادیان و مذاهب این است که بتوانیم آموزش‌های آکادمیک را برای خانواده‌های شهدا تسهیل کنیم. تجربه‌هایی که کشور ایران در خصوص خانواده‌های شهدا داشته است بسیار مفید و سازنده بوده و ما تلاش خواهیم کرد در جنبه‌های آموزشی-پژوهشی از این تجربه‌ها استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه با ابراز خوشحالی و قدردانی از دعوت و میزبانی موسسه شهدای عراق بیان کرد: خانواده‌های شهدا حق زیادی بر کشورهای خود دارند. در ایران سال‌هاست که سازمانی برای حمایت از این خانواده تاسیس شده است و یکی از کارویژه‌های آن تسهیل امور آموزشی و پژوهشی خانواده‌های شهداست.

وی ادامه داد: ما بسیار خوشحال هستیم که می‌توانیم با شما در این امر نیک سهیم باشیم و قدمی جهت تسهیل آموزش خانواده‌های شهدای در سطوح عالی داشته باشیم. دانشگاه ادیان و مذاهب تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با همکاری موسسه شهدای عراق این امر برای دانشجویان عراقی خانواده شهدا که در دانشگاه ادیان تحصیل می‌کنند تسهیل شود.

وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه تفاهم‌نامه‌ای با موسسه شهدای عراق امضا کرده است بیان کرد: باید با همکاری شما هر چه زودتر قدم‌های اولیه و اساسی برای اجرایی کردن این تفاهم‌نامه برداشته شود تا خانواده‌های شهدا هر چه زودتر بتوانند از این تسهیلات جهت تحصیل در سطوح عالی دانشگاهی استفاده کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که از طریق موسسه شهدا دانشگاه ادیان و مذاهب بتواند با سایر دانشگاه‌های عراق مخصوصا دانشگاه‌های خصوصی ارتباط برقرار کرده و با آنها نیز تفاهم‌نامه همکاری امضا و اجرا کند.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسین نواب رئیس دانشکده فلسفه ادیان و همچنین تعدادی از اعضای هئیت علمی و مدیران عالی دانشگاه نیز در این جلسه حضور داشتند.

مطالب مشابه