در ساختمان وزارت علوم عالى وتحقيقات عراق انجام شد؛

دیدار هیئت اعزامی دانشگاه با معاون وزیر آموزش عالی وتحقیقات عراق

تاریخ انتشار:

هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب به کشور عراق در ادامه دیدارها و بازدیدها روز دوشنبه ۲۵ بهمن با دکتر یاسین العیثاوی معاون وزیر آموزش عالی وتحقیقات عراق دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، هیئت اعزامی دانشگاه ادیان و مذاهب به ریاست معاون ارتباطات و امور بین‌الملل در ادامه دیدارها و بازدیدهای علمی و فرهنگی خود در کشور عراق، صبح روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ با دکتر یاسین العیثاوی معاون  وزیر آموزش عالی وتحقیقات عراق دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دکتر یاسین العیثاوی ضمن خوش آمد گویی به هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: استمرار حضور این گونه هیئت‌های علمی می‌تواند زیربنای خوبی جهت آشنایی بیشتر وتقویت ارتباطات روابط دانشگاهی دو کشور ایران وعراق باشد. از این رو کشور عراق و وزارت آموزش عالی و تحقیقات از این نوع برنامه‌ها استقبال کرده و تلاش می‌کند شرایط تحقق چنین برنامه‌هایی را تسهیل کند.

وی ادامه داد: حقیقت این است که این نوع جلسات که با حضور اساتید دو کشور اتفاق می‌افتد می‌تواند دستآورد‌های زیادی برای دو ملت داشته باشد چرا که این نوع روابط آغاز انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، تبادل اساتید و دانشجو و همچنین برگزاری میزگردهای علمی وکارگروه های تخصصی در دو کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با تشکر از میزبانی و خوش‌آمدگویی وزارت آموزش عالی و تحقیقات عراق از هیئت ایران و با تایید سخنان دکتر العیثاوی بیان کرد: میان دو کشور روابط عمیق دینی، علمی، فرهنگی وتمدنی وجود دارد. بر این اساس با توجه به اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب در ایران یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها در خصوص میزبانی دانشجویان عراقی می‌باشد به طور جدی این هدف را دنبال می‌کند.

وی افزود: ما باید بر روی این تبادلات علمی و آکادمیک تمرکز کنیم. دانشگاه ادیان و مذاهب برای تحقق این هدف به طور جدی و دقیق بر روی افزایش سطح علمی دانشجویان جهت ساخت آینده‌ای بهتر و حل مشکلات و موانع پیش روی پیشرفت دو ملت تاکید دارد. البته همه می‌دانیم که تحقق این خواسته متوقف بر مشارکت  دوجانبه در همه زمینه‌ها و با حضور دانشکده‌های نظیر از دوطرف میسر است.

شایان ذکر است که در این جلسه مشاوران معاون وزیر و همچنین دیگر اعضای هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب؛ دکتر رحمان بوالحسنی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشکده تاریخ، حجت‌الاسلام دکتر عمار ابوطالبی رئیس دانشکده زبان و فرهنگ ملل، ججت‌الاسلام دکتر علی صادقی مدیر گروه حقوق دانشکده حقوق و دکتر محمد مهدی بغدادی مشاور امور بین الملل نیز حضور داشتند.

مطالب مشابه