در دیدار رئیس موسسه شهدای عراق با ریاست دانشگاه:

امضای تفاهم نامه میان دانشگاه و موسسه شهدای عراق بررسی شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ «عبدالصمد خلف» رئيس موسسه شهدای عراق به همراه هیئت همراه با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب ریاست دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

ریاست دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب از دانشگاه‌ها‌ی پیشگام در برگزاری کلاس‌ها به زبان عربی بود بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب ۱۴ دانشکده دارد که بعد از اخذ مجوز از وزارت علوم درس‌های ۵ دانشکده‌ها را توانست به زبان عربی برگزار کند. بنابراین کلاس‌های طلاب عراقی در ۵ دانشکده‌های حقوق، رسانه و ارتباطات، ادبیات و زبان عربی، علوم قرآنی و تاریخ به زبان عربی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: البته ما در دانشکده‌های دیگر نیز دانشجوی عراقی داریم که برخی از کلاس‌های آنها به زبان فارسی برگزار می‌شود و برای برخی از آنها نیز کلاس‌های زبان عربی تشکیل شده است؛ مانند دانشکده فلسفه و مذاهب که برای دانشجویان عراقی کلاس‌ها به زبان عربی تشکیل می‌شود. اما بیشتر دانشجویان عراقی در همان ۵ دانشکده‌ حضور دارند.

«عبدالصمد خلف» رئيس موسسه شهدای عراق با اظهار خوشحالی از اینکه به دانشگاه ادیان و مذاهب آمده است بیان کرد: ما تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید ایران به منظور استفاده از تجربه‌های بنیاد شهید با هدف مبادله تجارب و خدمات فرهنگي صورت گرفته در امور شهدای ایرانی امضا کرده‌ایم. ما مشتاقانه به دنبال این هستیم که بتوانیم با توجه به امکاناتی که در دانشگاه ادیان و مذاهب وجود دارد جهت آموزش خانواده‌های شهدای عراقی تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه ادیان و مذاهب امضا کنیم و بتوانیم با کمک دانشگاه آموزش خانواده‌های شهدای عراقی را در ایران تسهیل کنیم.

ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب با استقبال از این پیشنهاد گفت: در هفته آینده هیئتی از دانشگاه ادیان به همراه معاون ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری سفری به عراق برای بازدید از دانشگاه‌های این کشور خواهند داشت که در این سفر می‌توانند مقدمات این تفاهم‌نامه را فراهم کرده و شرایط را برای امضای چنین تفاهم‌نامه‌ای آماده کنند.

شایان ذکر است که معاون ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری نیز در جلسه حضور داشت.

مطالب مشابه