با صدور پیام تسلیتی صورت گرفت:

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ارتحال آیت الله سید رضی شیرازی را تسلیت گفت

تاریخ انتشار:

 در پی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله سید رضی شیرازی(رضوان الله تعالی علیه) رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به شرح زیر است.
 

             بسم الله الرحمن الرحیم
             انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال حضرت آیت الله سید رضی شیرازی، از نسل عالمان و حکیمان سنتی تهران، مایه تأسف و تأثر  جامعه علمی و دینی کشور گردید. ایشان که  از نسل میرزای شیرازی بود، در کنار فقه آموزی در نجف اشرف، از محضر بزرگانی چون آیت الله سید حسين حلی و کسب اجازه اجتهاد از آیت‌الله محمدحسین آل کاشف الغطاء، محضر حکیمانی چون آیت الله ابوالحسن شعرانی، آیت الله رفیعی قزوینی، میرزا احمد آشتیانی و علامه حائری سمنانی را درک کرد و در کنار حاشیه بر کفایه و رسائل، آثاری چون  کتاب الإسفار عن الأسفار را نیز در شرح اسفار صدرالمتألهین نگاشت.

این عالم بزرگ که در عرصه مبارزه‌های علمی و سیاسی و در جریان نهضت امام خمینی، همپای نام آورانی چون آیت الله مطهری، آیت الله سید محمود طالقانی و آیت الله سید محمود کاشانی بود، از امامت جماعت در مسجد شفا، رسیدگی به امور دینی و اجتماعی مردم و دستگیری معنوی از مشتاقان گروش به اسلام نیز غافل نبود.

اینجانب ضمن تسلیت درگذشت این عالم فرزانه که جامع معقول و منقول بود، از خدای متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان ایشان، به ویژه، صبیه گرامی ایشان که از دانشجویان دکتری دین پژوهیِ این دانشگاه  هستند، اجر و شکیبایی را آرزومندم.

       سید ابوالحسن نواب
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه