پویشی برای مطالعه بیشتر؛

آخرین کتابی که خوانده ام

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، وحید ستارزاده رئیس انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه ادیان و مذاهب از پویش ویدئویی «آخرین کتابی که خوانده‌ام» با همکاری کتابسرای ادیان خبر داد و گفت: شیوع بیماری کرونا از سویی موجب تعطیلی فروشگاه‌های کتاب، کتابخانه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی و قطع ارتباط اهالی کتاب و علاقه‌مندان به کتاب با این مراکز شد. از سویی نیز موجب خانه‌نشینی عموم مردم گردید و فرصتی را فراهم آورد که بیشتر بتوان با کتاب و کتابخوانی مأنوس شد.

وی افزود: همین مسئله موجب شد تا ایده پویش «آخرین کتابی که خوانده‌ام» را با همکاری کتابسرای ادیان برنامه‌ریزی کنیم. بر این اساس ابتدا به سراغ استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب رفته‌ایم و از آنان خواسته‌ایم در کلیپی پنج دقیقه‌ای آخرین کتابی را که خوانده‌اند، معرفی کنند.

ستارزاده درباره هدف این پویش گفت: با این کار و انتشار این ویدئوها در فضای مجازی اولاً تجربه این عزیزان در مطالعه کتاب را با دیگران به اشتراک می‌گذاریم و با ارائه توضیحاتی درباره اهمیت کتاب مورد نظر و مطالبی که در آن ارائه شده، مخاطب ترغیب به مطالعه کتاب می‌شود. لذا این پویش در حقیقت به اشتراک گذاشتن تجربه‌های کتابخوانی استادان، پژوهشگران و دانشجویان است تا از فرصت‌های خود که با توجه به شیوع بیماری کرونا بیشتر هم شده است، به بهترین نحو استفاده کنند.

وی در پایان گفت: این پویش در ابتدای راه است و کلیه استادان، پژوهشگران و دانشجویان سراسر کشور می‌توانند با ارسال کلیپی پنج دقیقه‌ای در خصوص آخرین کتابی که مطالعه کرده‌اند، به آی‌دی @vahid_sattarzadeh در این پویش فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی ما را همراهی کنند. به پنج معرفی، به قید قرعه جوایز ارزشمند فرهنگی از طرف کتابسرای ادیان اهدا خواهد شد.

مطالب مشابه