حضرت فاطمه معصومه (س) در کلام رهبر معظم انقلاب؛

همه مسلمانان به‌خصوص مردم قم باید زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) را مغتنم بدانند

تاریخ انتشار:

همه مسلمانان و پیروان اهل بیت عصمت به خصوص مردم قم، و بالاخص طلاب و علما باید زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) مغتنم بدانند و از آن حضرت استمداد بنمایند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حضرت فاطمه معصومه (س) با حیات پربرکت خود، مسیر علم و معرفت را روشن ساخت و وجود مبارکش در شهر مقدس قم، به‌عنوان مأوای عاشقان و پناهگاه جویندگان حقیقت، همواره مایه خیر و برکت بوده است. امیدواریم در سایه عنایات این بانوی بزرگوار، توفیق پیمودن مسیر اهل بیت (ع) نصیب همگان گردد و از برکات شفاعت ایشان بهره‌مند شویم. این مصیبت را به عموم مردم متدین و شیفتگان اهل بیت (ع) تسلیت عرض می‌نماییم.

به همین  مناسبت در بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حضرت فاطمه معصومه (س) و شهر مقدس قم آمده است که: ما باید از حضرت معصومه (س)، بیشتر استفاده کنیم؛ به هر صورت ایشان امامزاده بلافصل است. دختر امام، خواهر امام، عمه امام، خیلی عظمت دارد. در همین زیارت نامه ایشان آمده است: «یٰا فٰاطِمَةُ اِشْفَعِی لی فِی الْجَّنَّةِ فَاِنََّ لَک عِنْدَاللهِ شَأْنَاً مِنَ الشّأن؛ ای فاطمه معصومه! تو برای ورود من به بهشت شفاعت کن، چون نزد خدا دارای شأن و مقام بزرگی هستی.» بنابراین باید خیلی مغتنم بشمارید. همه مسلمانان و پیروان اهل بیت عصمت به خصوص مردم قم، و بالاخص طلاب و علما باید زیارت او را مغتنم بدانند و از آن حضرت استمداد بنمایند. امیدوارم خداوند به همه ما توفیق عنایت فرماید تا بتوانیم از این نعمت بزرگ، بیشتر بهره مند گردیم.

در این شهر عزیز، سه نقطه برجسته در میان این همه نقاط روشن، چشم را به خود جلب می کند: اول، حرم مطهر و مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه علیها السلام است؛ آن بزرگواری که این سرچشمه جوشان و خروشان نخستین بار از کنار مرقد او جوشید و برکاتش به همه عالم و به خصوص به دنیای اسلام رسید (یوسفی، 1389: 141). دوم، علم و فقاهت و حدیث است که این شهر پرچمدار آن بوده است؛ حوزه علمیه ای که از 1200 سال قبل تا امروز در این شهر مقدس همیشه پابرجا و برپا بوده است. علمای بزرگ، فقهای بزرگ، فلاسفه با ارزش، محدثان عالی مقام و مؤلفان عالی قدر از این شهر برخاستند یا به این شهر پناه آوردند و در زیر پرتو مرقد مطهر پاره تن امامت و ولایت، یعنی حضرت معصومه علیها السلام اقامت گزیدند. نقطه سوم، برجستگی شما مردم مؤمن و شجاع و آگاه و زمان شناس این شهر است (همان: 197 و 198).

 

مطالب مشابه