با مشارکت مرکز صلح و گفت‌وگوی دانشگاه؛

چهارمین کنفرانس بین المللی اسلام هراسی با حضور هیئتی از دانشگاه در دانشگاه زعیم ترکیه برگزار شد

تاریخ انتشار:
کنفرانس بین المللی اسلام هراسی ترکیه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مرکز اسلام و مسائل جهانی (CIGA) در دانشگاه زعیم استانبول (IZU)، از دانشگاه های مهم شهر استانبول و نزدیک به دولت کنونی ترکیه، با همکاری اعضای خود چهارمین کنفرانس بین المللی اسلام هراسی را از تاریخ 11 تا 13 مارس 2023 برگزار كرده است.

برگزارکنندگان این همایش عبارتند از: مرکز الولید برای تفاهم اسلامی-مسیحی در دانشگاه جورج تاون (ایالات متحده آمریکا)، دانشگاه مالایا(مالزی)، دانشگاه لاهور(پاکستان)، مرکز صلح و گفتگوی دانشگاه ادیان و مذاهب( ایران) و دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد( پاکستان).

موضوع این کنفرانس «بررسی ابعاد فرهنگی و ژئوپلیتیکی اسلام هراسی (Islamophobia) در کشورهای اسلامی» است که  شمارى از اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه‌ها با ارائه سخنرانی و مقاله در آن مشارکت نموده‌اند. آقایان دکتر محمد حسین مظفری، رئیس مرکز صلح و گفتگوی دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر حمیدرضا شریعتمداری و دکتر محمد جاودان، از اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و از سوی این دانشگاه در این کنفرانس شرکت کرده اند.

در آیین افتتاح این همایش رییس دانشگاه زعیم استانبول، دکتر سامی العربان، دکتر محمدحسین مظفری و نمایندگان چندین دانشگاه که در برگزاری این کنفرانس مشارکت دارند، سخنرانی کردند.

دکتر مظفری رییس مرکز صلح و گفتگوی دانشگاه ادیان و مذاهب در سخنانی به معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب و اهداف متعالی آن اشاره کرد و تأسیس مرکز صلح و گفتگو در این دانشگاه را زمینه ساز تفاهم میان ادیان و همکاری دانشگاه های جهان اسلام ‌دانست.

لازم به ذکر است که آقای پروفسور سامی العریان، استاد برجسته فلسطینی که به تازگی از دانشگاه ادیان و مذاهب دیدن و در آن سخنرانی کرد، عهده دار ریاست این کنفرانس است.

مطالب مشابه