افتخاری دیگر برای دانشگاه ادیان و مذاهب؛

کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس» شایسته تقدیر شناخته شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس؛ بررسی دیدگاه آنجلیکا نویورت» محصول مشترک پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و به قلم سیدحامد علیزاده موسوی دانش‌ آموخته دانشگاه ادیان و مذاهب نگاشته شده است.

این کتاب که حاصل رساله دکتری سیدحامد علیزاده موسوی در رشته مطالعات تطبیقی ادیان، گرایش الاهیات مسیحی است در سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران،شایسته تقدیر شناخته شد.

در معرفی این کتاب آمده است: یکی از مهم‌ترین مباحثی که همواره مورد توجه قرآن پژوهان و مستشرقان بوده و دیدگاه‌های بسیاری را سبب شده است، رابطه میان قرآن و کتاب مقدس است. در این میان آنجلیکا نویورت از جمله مستشرقانی است که سال‌ها به بررسی این موضوع پرداخته و دیدگاهی متفاوت با اسلاف خود رقم زده است. این کتاب سعی دارد ضمن معرفی دیدگاه نویورت، نقاط قوت و ضعف دیدگاه وی را بازشناسد و به صورت مطالعه تطبیقی و موردیِ موضوعات مشترک میان قرآن و کتاب مقدس، آن را نقد و ارزیابی نماید.

این کتاب در ۴ فصل تألیف شده که فصل اول آن به مبانی دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره قرآن و کتاب مقدس، فصل دوم به تبیین دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره رابطه قرآن و کتاب مقدس، در فصل سوم به موضوع بازخوانی دیدگاه نویورت به صورت مطالعات موردی و در فصل چهارم به ارزیابی دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره رابطه قرآن و کتاب مقدس پرداخته شده است.

روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب این انتخاب شایسته را به حجت الاسلام والمسلمین سیدحامد علیزاده موسوی تبریک گفته و برای ایشان مزید توفیقات را در تحقیق و نشر معارف اسلامی از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

 

 

مطالب مشابه