جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد برگزار شد:

نقش روابط عمومی وزارت کشور در تشکیل تصویر ذهنی نیروی انتظامی نزد مردم عراق

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجوی عراقی سیف عبدالله دعیج عجیاوی با عنوان «نقش روابط عمومی وزارت کشور در تشکیل تصویر ذهنی نیروی انتظامی نزد مردم عراق»، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهراب صادق‌نیا به عنوان استاد راهنما، دکتر عادل عبدالرزاق مصطاف به عنوان استاد مشاور و دکتر محمدمهدی بغدادی به عنوان استاد داور حضور داشتند.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

این پژوهش پیرامون نقش روابط عمومی وزارت کشور در ایجاد تصویر ذهنی از یک شخص امنیتی در نگاه مردم عراق است. این مسئله ناشی از مسئولیت و جایگاه روابط عمومی در برقراری ارتباط میان مردم و سازمان می‌باشد. برای رسیدن به این هدف، این پرسش مطرح گردید: «نقش روابط عمومی وزارت کشور در ایجاد تصویر ذهنی برای شخصیت‌‌های امنیتی چیست؟» برای رسیدن به پاسخ این پرسش، پژوهش‌گر با استفاده از روی‌کرد توصیفی و ابزار مصاحبه، مشاهده و پرسش‌نامه، اقدام به اجرای یک پژوهش میدانی که از دو پرسش‌نامه تشکیل شده است، نمود. یک پرسش‌نامه با نمونه‌گیری تصادفی از جامعه عراق و نمونه دوم به صورت هدف‌مند به کارمندان بخش روابط عمومی در وزارت کشور اختصاص داشت.

این پژوهش میدانی به نتایجی دست یافت که مهم‌ترین آن وظیفه غیر قابل انکار روابط عمومی وزارت کشور در لزوم طراحی روش‌ها و برنامه‌هایی دوره‌ای و مستمر برای بهبود و ترمیم رابطه شهروندان و نیروهای امنیتی می‌باشد که به چند دلیل تصویر مطلوبی نیست. مهم‌ترین دلیل سیاست‌های ظالمانه و استبدادی رژیم سابق است. از سویی دیگر شبکه‌های اجتماعی به دلیل گستردگی استفاده از آن‌ها از جمله منابع مطلوب برای افراد هستند که یکی از منعکس‌کننده‌های تصویر ذهنی مردان امنیتی، گرایش افراد به آن‌ها و تحت تأثیر قرار گرفتن آن‌هاست. افزون بر این‌که وظایف‌ وزارت‌خانه مانند احترام به حقوق انسان‌، تعهدات و قوانین هنگام انجام یک کار امنیتی، اثر مثبتی برای رفتار شخص امنیتی دارد. توجه به این مسئولیت «شبکه‌های اجتماعی» نشانه موفقیت اداره روابط عمومی و ارتباطات در القای دکترین پلیس در میان شرکت‌های وابسته به آن تلقی می‌شود.

مطالب مشابه