در گفتگو با دکتر خان‌صنمی عضو بنیاد ملی نخبگان مطرح…

دانشگاه ادیان و مذاهب از سرآمدان بنیاد نخبگان

تاریخ انتشار:

دکتر فاطمه خان‌صنمی دانش‌آموخته دکتری مذاهب کلامی دانشگاه ادیان و مذاهب، عضو بنیاد ملی نخبگان و از همکاران معاونت پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب است. وی در گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه، به معرفی بنیاد ملی نخبگان و جایگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در بنیاد نخبگان پرداخت.

وی درباره اهداف بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان از نهادهایی است که با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده و هدف آن حمایت از نخبگان علمی از میان استادان و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور است.

خانم خان‌صنمی افزود: بنیاد ملی نخبگان سالانه با اعلام فراخوان، دانشجویان و استادان دانشگاه‌های سراسر کشور را به عضویت در این بنیاد دعوت می‌کند. پس از بررسی شرایط و جایگاه علمی این افراد، نام تعدادی از آنان به عنوان نخبه در این بنیاد ثبت می‌شود. این افراد می‌توانند از امکانات و تسهیلاتی که بنیاد برای اعضای خود فراهم آورده استفاده کنند.

وی همچنین گفت: پشتیبانی مادی و معنوی از نخبگان کشور، شناسایی، هدایت و حمایت نخبگان به منظور ارتقاء تولید علم در کشور، کشف، جذب و پرورش استعدادها و حمایت از شخصیت‌های جامع‌الشرایط علمی، حمایت از نخبگان برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و کارآفرینی از جمله وظایفی است که قانون در راستای حمایت از نخبگان بر عهده این بنیاد نهاده است.

این عضو بنیاد ملی نخبگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنیاد ملی نخبگان همه‌ساله در قالب جایزه تحصیلی برای پژوهشیاری، آموزشیاری، هسته پژوهشی؛ وام ودیعه مسکن، هدیه ازدواج، کمک هزینه سفر علمی به خارج از کشور، فرصت مطالعاتی خارجی و داخلی و هزینه شرکت در همایش‌های داخلی و خارجی، مبالغی را در اختیار اعضای خود قرار می‌دهد. هم‌چنین اعضا در اولویت جذب دستگاه‌های اجرایی و عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور قرار می‌گیرند.

وی افزود: دست دانشگاه ادیان و مذاهب در این بنیاد خالی نیست و تعدادی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی آن در بنیاد ملی نخبگان عضو هستند. حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن اسلامی عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر سید علی مستجاب‌الدعواتی، سرکار خانم شیما براتی و بنده ازجمله دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب هستند که به عضویت این بنیاد درآمده‌اند.

خان‌صنمی در ادامه گفت: در آیینی که در سال 1394 برای تقدیر از سرآمد نخبگان استان قم برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در بخش استادان و دکتر سید علی مستجاب‌الدعواتی دانشجوی دانشگاه ادیان و مذاهب در بخش دانشجویان نخبه برگزیده استانی قرار گرفته و از سوی دکتر علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

او اشاره کرد: هم‌چنین دکتر مستجاب‌الدعواتی در سال 1395 نیز به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شد. سرکار خانم شیما براتی نیز دیگر نخبه استانی است که به عنوان دانشجو در دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول به تحصیل بود و موفق به کسب جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان شد. بنده هم تا به حال در چندین دوره جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان را کسب کرده ام و هم‌اکنون به عنوان پژوهشگر و کارشناس ارزیابی و نظارت پژوهشی معاونت پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول فعالیت هستم.

دانش آموخته دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب و دکتر محمد جاودان معاون پژوهشی سابق دانشگاه، نگاه ویژه‌ای به نخبه‌پروری و تکریم و بزرگداشت نخبگان داشته و دارند. در این راستا، طرح مشاوران جوان با استقبال رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همراه شد و این اقدام مورد تحسین بنیاد ملی نخبگان قرار گرفت و بازتاب خوبی در جامعه نخبگانی کشور داشت.

گفتنی است علاقه‌مندان به عضویت در بنیاد نخبگان می‌توانند پس از فراخوان این بنیاد، با مراجعه به سامانه یکپارچه مدیریت نظام و اجتماعات نخبگانی به آدرس sina.bmn.ir درخواست عضویت خود را ارائه کنند.

مطالب مشابه