جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد برگزار شد:

آگاه سازی کودکان از طریق برنامه های کودک و اثرات آن بر کودک در درازمدت

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجو عراقی، احمد کاظم با عنوان «آگاه‌سازی کودکان از طریق برنامه‌های کودک و اثرات آن بر کودک در درازمدت»، دکتر عماد هلالی به عنوان استاد راهنما و دکتر بهشتی‌منش به عنوان استاد داور حضور داشتند.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

اهمیت تحقیق به جامعه برمی‌گردد. با انجام مطالعاتی که به ساکنان دارای مسئولیت جامعه در تغییر الگوی رفتارهای نامناسب برای کودکان در جامعه و پالایش عقاید کودکان و جهت دادن آن‌ها به سمت بهبود اقدامات‌شان کمک می‌کند.

مسئله تحقیق: تأثیر زیاد برنامه‌های رسانه‌ای بر روی کودک، از جمله برنامه‌هایی که عناصر لازم برای تأثیر مثبت بر کودک را ندارند.

محقق با استفاده از روش توصیفی و تحلیلی، اطلاعات و داده‌های به دست آمده از نمونه جامعه را تجزیه و تحلیل کرد، فرم پرسشنامه به تعدادی از اساتید و داوران ارائه شد، نظرات آن‌ها گرفته شد و سپس فرم، نهایی شد و درصد به عنوان معیار پاسخ‌ها به تصویب رسید.

به منظور دست‌یابی به نتایج دقیق، بسیاری از مطالعات در مورد کودکان و رسانه‌ها و بسیاری از کتاب‌ها مشاهده شد. سپس جدولی تهیه شد که تأثیر این برنامه‌ها را بر روی نمونه جامعه نشان می‌داد. نتایج به صورت گرافیکی تحلیل و تهیه شد. این برنامه‌ها و شخصیت‌هایی که در آن‌ها واقع شده‌اند، و ازجمله مهم‌ترین توصیه‌های محقق توسط همکاری با سازمان‌ها، مؤسسات و انجمن‌های بشردوستانه برای کودکان در تهیه برنامه‌هایی برای کودکان و اختصاص بخشی از بودجه دولت به طور سالانه برای پرچم‌های تعیین شده برای کودکان است.

مطالب مشابه