به قلم دانش‌آموخته دانشگاه ادیان و مذاهب؛

«شیعه در اندونزی» کتاب برتر هفته پژوهش شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، کتاب «شیعه در اندونزی: بازتابهای تاریخی و معاصر» حاصل قلم محمدعلی ربانی دانش‌آموخته دانشگاه ادیان و مذاهب و رایزن فرهنگی ایران در هندوستان به عنوان اثر برتر معرفی و تقدیر شد.

محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی ایران در دهلی‌نو و نویسنده اثر، در سخنانی در این مراسم، به اهمیت رصد و پایش مخاطب و تحولات فکری و فرهنگی در جوامع مختلف اشاره و تصریح کرد: تا شناخت درستی از مخاطب نباشد و تا درکی واقع‌بینانه از تحولات در حوزه بین‌المللی و فرهنگی نداشته باشیم، امر برنامه‌ریزی امری ناقص خواهد بود. از این رو، مطالعه و پژوهش امری زیربنایی و حائز اهمیت به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر امر پژوهش در رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو گفت: مطالعه و تحقیق در مسائل مربوط به مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با هند، پدیده‌ها و تحولات فرهنگی بین‌المللی، رصد و پایش مخاطبین و مطالعه فرصت‌ها و آسیب‌های پیش روی تعاملات فرهنگی بین دو کشور از اولویت‌های این نمایندگی به شمار می‌رود.

گفتنی است اثر «شیعه در اندونزی: بازتابهای تاریخی و معاصر»، رساله دکتری دکتر محمدعلی ربانی است که در دانشگاه ادیان و مذاهب دفاع شده و از سوی پژوهشکده حج و زیارت به چاپ رسیده است.

روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب این موفقیت را به جناب آقای محمدعلی ربانی تبریک و تهنیت می‌گوید.

مطالب مشابه