سردار حسین کاجی:

قاسم سلیمانی هم فتح الفتوح کرد و هم فتح القلوب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در مراسمی که روز چهارشنبه دهم دی‌ماه 1399 به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابوالمهدی المهندس در محل نمازخانه دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، سردار حاج حسین کاجی از سرداران دوران دفاع مقدس به ایراد سخنرانی و نقل خاطرات و ناگفته‌هایی از این سردار پرداخت.

سردار حاج حسین کاجی به نقل خاطراتی از دوران نوجوانی و جوانی شهید قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: معجزه امام خمینی(ره) بود که این شخصیت را تبدیل به معجزه محور مقاومت کرد. وی بسیاری از معادلات را به هم زد. باید زمان بگذرد تا بتوانیم این شخصیت را بشناسیم و مهندسی کنیم.

وی افزود: حاج قاسم دو کار را انجام داد. او یک فتح الفتوح کرد. ما سردارانی داریم که هنوز رونمایی نشده‌اند. همان‌طور که از هسته‌ای گفتیم و فخری‌زاده رونمایی شد.

این هم‌رزم شهید قاسم سلیمانی در ادامه گفت: سال‌ها تلاش‌های بسیاری شد برای این‌که حاج قاسم را حتی بربایند و نیز به شهادت برسانند اما موفق نشدند. درباره دفاع مقدس و فعالیت‌های حاج قاسم در آن دوران هم بسیار سخن هست.

وی به سخن مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: بارزانی می‌گفت که تمام نوامیس اهل‌سنت در کردستان عراق را مدیون حاج قاسم سلیمانی هستیم. وقتی داعش به موصل حمله کرد، به آمریکا و اروپا و حتی عربستان زنگ زدیم و هیچ‌کس خواسته ما را برآورده نکرد. به حاج قاسم سلیمانی تماس گرفتم و او خیلی خونسرد گفت آیا می‌توانی او را تا فردا صبح معطل کنی؟ من تا هشت صبح در موصل هستم. او در همان زمان آمد و جلسه‌ای تشکیل شد و اولین دستوری که داد، منتج به این شد که دوازده ظهر داعش از محور اصلی که وارد شده بود، متوقف شد و عقب‌نشینی کرد.

این سردار دفاع مقدس در ادامه گفت: این‌چنین بود که مسیحیان موصل در کلیسای خود نوشتند که مریم مقدس آرام بخواب که شیربچه ایرانی قاسم سلیمانی به ما پناه داد و برای ما امنیت به همراه آورد. در حمله داعش به سوریه، حکومت بشار اسد سقوط کرد و بشار اسد بر روی کشتی زندگی می‌کرد. قاسم سلیمانی آمد و وقتی دیپلمات‌ها از دمشق خارج می‌شدند به آن‌ها گفت که کار شما تمام شد اما کار ما تازه شروع شده است.

وی گفت: قاسم سلیمانی در غزه نیز فتح الفتوح کرد و در جنگ سی و سه روزه، میدان‌دار صحنه جنگ بود. او می‌گفت که اگر دست‌مان باز بود و اگر شرایط فراهم بود، لحظه‌ای بود که ما می‌توانستیم طومار اسرائیل را در هم بپیچیم. در جنگ یمن نیز ناگفته‌های بسیاری هست. می‌گفتند در چند روز کار یمن تمام است اما با حضور حاج قاسم الان شش سال است که دشمنان یمن در باتلاق فرورفته‌اند.

سردار کاجی هم‌چنین به ابعاد انسانی و اخلاقی حاج قاسم اشاره کرد و گفت: او فتح‌القلوب کرد و روحیه بسیار لطیفی داشت. فهرستی از فرزندان شهدا و خانواده شهدا داشت که مدام با آنان در تماس بود و به زندگی آنان رسیدگی و دلجویی می‌کرد. به نظر او، رفاقت با شما، ارتباط با اهل‌بیت(ع) را قوی می‌کند و ناممکن‌ها را ممکن می‌کند. وظیفه ما بازخوانی تفکرات حاج قاسم است و نگاه تمام مدیران باید به این سو باشد.

سردار کاجی در پایان گفت: اگر می‌خواهید در علم و مدیریت، معادلات را به هم بزنید و مقدمات ظهور را فراهم کنید باید به اهل‌بیت(ع) و شهدا پیوست. با این کار است که خیر و برکت در کار و زندگی انسان جاری می‌شود.

مطالب مشابه