در راستای گسترش همکاری‌ها؛

رایزن فرهنگی عراق در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافت

تاریخ انتشار:

دکتر امجد حمید مظفر رایزن فرهنگی جمهوری عراق در ایران روز شنبه 6 دی‌ماه 1399 با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر امجد حمید مظفر رایزن فرهنگی جمهوری عراق در ایران در دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه‌ ادیان و مذاهب از دانشگاه‌های ایرانی است که واقعاً با ما همکاری می‌کند و سرعت پاسخگویی آن بالاست و مشکلات دانشجویان عراقی هم با سرعت و سهولت حل می‌شود.

وی افزود: ما از دانشگاه‌هایی که دانشجویان عراقی را می‌پذیرند استقبال می‌کنیم و در عین حال حقوق دانشجویان و دانشگاه‌ها را هم در نظر می‌گیریم.

در ادامه این نشست هم‌اندیشی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب نگاهی بین‌المللی در پیش گرفته است و در همین راستا دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف به‌خصوص عراق در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده‌اند.

وی افزود: مدرسه اسلامی هنر نیز به عنوان بخشی از دانشگاه ادیان و مذاهب فعالیت می‌کند و در پی آنیم در صورت فراهم شدن شرایط، دانشکده دین و هنر نیز به دانشکده‌های دانشگاه ادیان و مذاهب اضافه شود.

نواب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب از سال‌ها پیش وارد آموزش مجازی شده بود و هم‌اکنون علی‌رغم تعداد بالای دانشجویان ایرانی و عراقی، توانسته با موفقیت دوره‌ها را به صورت مجازی برگزار کند.

در این نشست شرایط دانشگاه ادیان و مذاهب از سوی رایزنی ارزیابی شد و رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و رؤسای دانشکده و معاونان ریاست اقدامات صورت گرفته در خصوص فراهم نمودن شرایط برای تحصیل دانشجویان عراقی و فعالیت‌های صورت گرفته را تشریح کردند.

سرپرست دانشکده رسانه نیز که تعدادی از دانشجویان عراقی در این دانشکده و به زبان عربی تحصیل می‌کنند، نکاتی در خصوص نحوه اداره کلاس‌ها و دفاع دانشجویان از پایان‌نامه مطرح کرد.

رئیس دانشکده حقوق نیز که رشته‌های دایر در آن مورد توجه دانشجویان عراقی قرار گرفته است، گزارشی از فعالیت‌های دانشکده ارائه کرد و گفت: برای ارتقای سطح علمی دانشکده و ارائه دروس به بهترین نحو، از استادان برجسته کشور که مسلط به تدریس به زبان عربی هستند استفاده می‌کنیم.

در ادامه این دیدار کلیپ‌هایی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب ویژه دانشجویان عراقی به نمایش درآمد.

دکتر امجد حمید مظفر رایزن فرهنگی جمهوری عراق در ایران پس از این نشست هم‌اندیشی، به همراه رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب از بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله، کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب، دانشکده رسانه و دانشکده حقوق بازدید به عمل آورد.

مطالب مشابه