معاون پژوهشکده ادیان و مذاهب خبر داد:

ساختار کلان پژوهشکده ادیان و مذاهب در حال تدوین است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، احمد ورمزیار معاون پژوهشکده ادیان و مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه از تدوین ساختار کلان پژوهشکده ادیان و مذاهب خبر داد.

وی گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب بر بستر پژوهش تحت عنوان مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب شکل گرفت و روی‌کرد آن کاملاً پژوهشی بود و بعدها با تبدیل آن به مؤسسه آموزش عالی و دانشگاه، روی‌کرد آموزشی نیز به آن اضافه شد. در این دوره شاهد تولید ادبیات توصیفی و تحلیلی ارزشمندی در حوزه ادیان و مذاهب بودیم. پژوهشکده نیز در راستای توسعه دانشگاه در حوزه پژوهش  و ادامه مطالعات مرکز، تأسیس شد.

ورمزیار افزود: با توجه به تأکیدات هیئت امنا و حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه، پژوهشکده ادیان و مذاهب با ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان، با همتی مضاعف توسعه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه ادیان و مذاهب را نصب‌العین خود قرار داده است و به‌زودی با تصویب ساختار کلان پژوهشکده، فرآیند پژوهش در دانشگاه ادیان و مذاهب وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد.

معاون پژوهشکده ادیان و مذاهب گفت: ساختار کلان پژوهش، پس از تدوین، تقدیم هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب خواهد شد و سپس وارد مرحله اجرایی می‌شود. البته هم‌اکنون نیز فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه پژوهش در حال انجام است و همکاری‌هایی با نهادها و مراکزی که نیاز به حوزه پژوهش در ادیان و مذاهب دارند، در حال اجرا است. در تلاش هستیم بخشی از تأمین بودجه پروژه‌های داخلی، خارج از دانشگاه تأمین شود.

مطالب مشابه