دکتر شریعتمداری در بازدید از روابط عمومی دانشگاه:

روابط عمومی باید واقعیات دانشگاه را منعکس کند

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمیدرضا شریعتمداری رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور در روابط عمومی دانشگاه، ضمن دیدار با رئیس اداره و کارکنان آن، تجربیات و پیشنهادهای خود را در میان گذاشت.

وی در سخنانی با اشاره به وظیفه روابط عمومی در هر مجموعه‌ای گفت: روابط عمومی به تعبیر عرب‌ها، واجهه بیرونی دانشگاه است یعنی آن نمود و نماد بیرونی دانشگاه که از طرفی فعالیت‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه را بازتاب می‌دهد و از طرف دیگر، مجموعه بازخوردهای دانشگاه را در خارج از دانشگاه به داخل دانشگاه منتنقل می‌کند. به هر حال روابط عمومی عرصه‌ای است برای ارتباط دانشگاه با بیرون و عرصه‌ای است برای کسانی که بیرون از دانشگاه هستند و می‌خواهند از دانشگاه اطلاعاتی بگیرند. در این میان، روابط عمومی نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد.

دکتر شریعتمداری در ادامه گفت: البته واقع‌نمون بودن هم در روابط عمومی بسیار مهم است. یعنی اگر به سمت اغراق و بزرگ‌نمایی بیش از حد برود و توانایی‌های دانشگاه را چه در عرصه فعالیت‌های آن و چه در عرصه استادان و دانشجویانش بیش از آن‌چه هست به نمایش بگذارد، و بعدها عملاً رسانه‌ها و دیگرانی که به دنبال استفاده از این ظرفیت علمی هستند، وقتی که جدی می‌شوند و می‌بینند که این توانایی‌ها واقعی نیست یا گاه هست ولی حس تعامل و همکاری در میان نیست و دوستان وقت کافی نمی‌گذارند، این‌ها تأثیر منفی دارد. به هر حال باید واقعیات دانشگاه را منعکس کرد ولی هیچ اشکالی ندارد که حتی کمی کم‌تر از آن‌چه هست به نمایش گذاشته شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب هم‌چنین گفت: از آن طرف باید ظرفیت‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه به‌خوبی به رسانه‌ها منتقل شود. به‌خصوص که دانشگاه ادیان و مذاهب در مقطع تحصیلات تکمیلی فعالیت می‌کند و بسیاری از دانشجویان آن در مراکز دیگر، استاد یا محقق هستند. این ظرفیت‌ها باید با فعالیت‌های رسانه‌ای نمایش داده شود. این یک امر دوسویه است. به عنوان مثال وقتی از یک خبرگزاری با استادی برای مصاحبه تماس می‌گیرند، آن استاد مجبور می‌شود مطالعه کند و یاد بگیرد که چگونه صحبت کند و مطالب را به چه نحو و ترتیبی بیان کند. لذا طبیعتاً با فعالیت‌های رسانه‌ای آشناتر می‌شود. این‌ها خدماتی است که روابط عمومی می‌تواند هم به دانشگاه ارائه کند و هم به حوزه فعالیت دانشگاه که حوزه مطالعات ادیان و مذهب است؛ چراکه این عرصه‌ها تقریباً همگی هم نو و هم جذاب هستند و جامعه هم بسیار علاقه‌مند است به آگاهی یافتن از این عرصه‌ها. لذا فعالیت‌های شما می‌تواند در این زمینه‌ها بسیار نتیجه دهد و مورد اقبال و استقبال قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمیدرضا شریعتمداری در پایان این دیدار ضمن اشاره به فعالیت‌های روابط عمومی در حوزه جذب دانشجو و تغذیه رسانه‌های مختلف و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و رسانه، از فعالیت‌های روابط عمومی تقدیر کرد.

مطالب مشابه