مشاور امور فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب:

ماه ذی حجه سراسر خیر، برکت و فضیلت است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان مشاور امور فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب در سخنانی به مناسبت آغاز ماه ذی‌حجه الحرام به اعمال و مناسبت‌های بسیار مهم عبادی این ماه اشاره کرد و گفت: در روایات اشاره شده است که ثواب اعمال در ماه‌های حرام دو برابر و جزای معاصی نیز در این ماه‌ها دو برابر می‌باشد.

وی افزود: ماه ذی‌حجه همان‌گونه که از اسمش پیدا است بیشتر یادآور حج ابراهیمی است اما روزها و مناسبت‌های بسیار مهم عبادی در آن قرار دارد که شاید کم‌تر بدان توجه شده است. ماه ذی‌حجه سراسر خیر، برکت و فضیلت است. از جمله این ایام و اوقات ، دهه اول ماه ذی‌حجه است. برای این دهه دعاها و نمازهایی با فضیلت بسیار وارد شده که از آن جمله، نمازی است که بین نماز مغرب و عشا خوانده می‌شود. عزیزان شایسته است برای بهره‌مندی از این برکات با مراجعه به کتاب شریف مفاتیح الجنان از همه آداب و مناسک و اعمال و عبادات این ماه عزیز مطلع شوند و در حد توان به آن عمل کنند.

مشاور امور فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب هم‌چنین گفت: شب و روز عرفه نیز از اوقات بسیار عزیز با اعمال بسیار بافضیلت این ماه است که بحمدلله در سال‌های پس از انقلاب به آن توجه ویژه‌ای شده است و ملت دیندار و خداباور ما هرساله با شور و شوق فراوان به صورت جمعی دعای عرفه را قرائت می‌کردند. هم‌چنین در این ماه، دو عید عظیم و عزیز قربان و غدیر را داریم که دو عید بزرگ مسلمین در کنار عید فطر به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام والملسمین محمدیان در ادامه گفت: یکی از ویژگی‌های این ماه پرفضیلت، آن است که در آستانه ماه خون و قیام یعنی ماه محرم قرار دارد و در اصل ماجرای کربلا و شهادت سیدالشهدا(ع) از همین ماه آغاز می‌شود. دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) با توجه به شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا، طرح قرائت زیارت عاشورا به مدت چهل روز تا روز عاشورای حسینی را به شکل یک پویش در فضای مجازی راه‌اندازی کرده‌اند تا با توسل به آن ذات مقدس و با عنایت الهی شر این بیماری از سر اسلام و مسلمین و بلکه جمیع آحاد بشر رفع گردد. لذا به دوستان عزیز توصیه می‌کنم همان‌گونه که سفارش شده است برای رفع این بلا به توسل و دعا روی بیاوریم.

مشاور امور فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان یادآور شد: همه ما در روزهایی به سر می‌بریم که جامعه ایران و جامعه جهانی درگیر بیماری کرونا شده است ولذا باید همگی دستورالعمل‌های صادره از مسئولان بهداشتی کشور را نصب‌العین خود قرار دهیم به‌خصوص آن‌که همگان از چهره‌های علمی و فرهنگی و محیط‌های علمی و دانشگاهی انتظار دارند که بیش از دیگران به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند. گرچه همگان بر این امر واقف هستند اما باز به همه دوستان توصیه می‌کنم برای حفظ جان و سلامتی یکدیگر نسبت به حفظ توصیه‌های بهداشتی در دانشگاه اهتمام بیشتری بورزند.

مطالب مشابه