بیانیه دانشگاه ادیان و مذاهب در واکنش به توهین به…

این اهانت دسیسه دشمنان قسم خورده اسلام و عراق است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در پی توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به مقام شامخ مرجعیت دینی حضرت آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی،روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب در بیانیه‌ای این اقدام نابخردانه را محکوم کرد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ (سوره حج، آیه 38)
 

بی‌تردید، قوام و دوام هر ملتی به هویت اوست. تبلور و تمایز هویت‌ها نیز به مجموعه‌ای از نمادهایی است که به آنها الهام می‌بخشد و برایشان افتخار می‌آفریند.

در جوامع دین‌باور، نمادهای دینی هم هویت‌بخشند و هم غرورآفرین. در این میان، ناشیانه‌ترین کار، نشانه‌گیری این نمادها و اسائه ادب به آنهاست؛ کاری که به‌تازگی روزنامه سعودی‌تبارِ الشرق الاوسط انجام داده و به ساحت والای مرجعیت اعلای عراق، حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی که نشان عزت و وحدت ملت عراق است و در خارج از عراق نیز میلیون‌ها مقلد دارد، جسارت نموده است. ما این اهانت را به پای یک ملت یا مذهب خاص نمی‌گذاریم و آن را دسیسه دشمنان قسم‌خورده اسلام و عراق می‌دانیم که اهداف شوم خود را به دست مزدوران یا نابخردانی پیش می‌برند که نه جانب عِرق عربی را دارند و نه عمق دینی مسلمانان را می‌شناسند.

دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن محکوم کردن این اقدام ناشیانه و کینه‌توزانه، اطمینان دارد که این سبک‌سری‌ها هرگز مردم عراق؛ از پیروان ادیان و مذاهب گوناگون را از انسجام و هم‌دلی و از حمایت ارکان دینی و ملی‌شان بازنخواهد داشت.

روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه