قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب در دیدار کارکنان روابط…

فعالیت جهادی روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب شایسته تقدیر است

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام ریاست دانشگاه روز شنبه 27 اردیبهشت‌ماه 1399 به مناسبت روز روابط عمومی، با حضور در دفتر روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب و اهدای هدایایی، این روز را به مجموعه کارکنان روابط عمومی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جعفرطیاری در بازدید از روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب که به مناسبت روز روابط عمومی صورت گرفت، ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امام علی علیه السلام، از تلاش‌های کارکنان مجموعه روابط عمومی دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

وی در سخنانی با اشاره به وضعیت کنونی کشور و روحیه هم‌دلی و توجه به معنویات و مساوات که این روزها در جامعه شاهد هستیم، گفت: بخش‌های مختلفی از جامعه از مسئله کرونا آسیب دیدند و مراکز و ارگان‌هایی بدین سبب دچار مشکل شدند اما دانشگاه ادیان و مذاهب توانست در مقابل این مشکل ایستادگی کند و با برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی اجازه ندهد خللی به فعالیت‌های دانشگاه وارد شود.

جعفرطیاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: الحمدلله فعالیت‌های دوستان در مجموعه روابط عمومی با روحیه جهادی در حال انجام است و البته آن‌چه باعث می‌شود مشکلات حل گردد و کارها پیش برود، همین روحیه جهادی است. چنان‌چه تأسیس دانشگاه ادیان و مذاهب هم با روحیه جهادی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به انجام رسید و تا کنون به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دکتر جعفرطیاری هم‌چنین افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب، خیر دنیا و آخرت است و قطعاً حسنات آن ماندگار خواهد بود. چرا که دانشگاه ادیان و مذاهب در ارتباط تنگاتنگ با دین و مذهب بلکه کل معنویت در جهان است. هم‌چنین بر اعتقادات شیعی خود تأکید دارد و بخشی از حوزه به شمار می‌رود. چنان‌که حضرت آیت‌الله محقق داماد در همین دانشگاه نقل کردند که تأسیس مجموعه‌ای هم‌چون دانشگاه ادیان و مذهب جزو آرزوهای مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری بنیان‌گذار حوزه علمیه قم بود که الحمدلله برآورده شد.

وی در ادامه با اشاره به این که نقص و کمبود در هر جا ممکن است وجود داشته باشد و دانشگاه ادیان و مذاهب نیز استثنا نیست، اضافه کرد: باید از این‌که دانشگاه مدام زیر ذره‌بین قرار دارد، به عنوان یک فرصت استفاده کرد و با شناخت ضعف‌ها و شنیدن انتقادات، بتوان بهتر از همیشه و دقیق‌تر عمل کرد. باید به این نقدها نگاه خیرخواهانه داشت. در این صورت انگیزه قوی‌تری برای کار خواهیم داشت.

قائم‌مقام ریاست دانشگاه در پایان با تأکید بر نقش روابط عمومی در هر مجموعه گفت: نقش روابط عمومی نقش بسیار مهمی است. در قرآن کریم بارها از خداوند با صفت سمیع، بصیر و خبیر یاد شده است. روابط عمومی نیز در هر مجموعه، باید سمیع، بصیر و خبیر باشد. باید خبرها را خوب بگیرد و خوب بشنود و خوب اطلاع‌رسانی کند. به یک معنا روابط عمومی، چشم، گوش و زبان دانشگاه، چه در داخل و چه در خارج است. روابط عمومی ارتباط وثیقی با بخش‌های مختلف دانشگاه دارد و ضمن حفظ چهارچوب وظایف هر بخش، تعامل و همکاری روابط عمومی با بخش‌های مختلف دانشگاه هم‌چون معاونت‌های آموزش، پژوهش و فرهنگی، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام جعفر فخرآذر رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، ضمن عرض خیرمقدم به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام ریاست دانشگاه و جناب آقای علی محمدی عراقی مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های روابط عمومی در سال‌های گذشته پرداخت.

وی از تهیه کلیپ‌ها و تیزرهای مختلف آموزشی و تبلیغی و راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی ادیان تی‌وی به عنوان یکی از عرصه‌هایی یاد کرد که روابط عمومی توانسته است در آن موفق عمل کند.

فخرآذر حوزه فعالیت روابط عمومی را بسیار گسترده ارزیابی کرد و از راه‌اندازی سایت انگلیسی و عربی دانشگاه با طراحی جدید و متناسبت با شرایط روز جهانی خبر داد و گفت: گرچه سایت دانشگاه به زبان‌های انگلیسی و عربی از سال‌ها پیش فعال بوده است اما در صدد برآمده‌ایم تا با طراحی جدیدتر، امکان دسترسی مخاطبان خارجی به دانشگاه برای ثبت‌نام و تحصیل و شرکت در دوره‌های مختلف را تسهیل کنیم.

رئیس اداره روابط عمومی در ادامه ضمن تشکر از زحماتی که همکاران روابط عمومی در امر اطلاع‌رسانی متحمل می‌شوند، یادآور شد که اگر روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب به توفیقی دست یافته است، در سایه عنایت و توجه ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و اعتمادی که ایشان به این مجموعه داشته و دارند، به دست آمده است.

وی در پایان گفت: روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب می‌کوشد که از نوآوری‌هایی که در عرصه اطلاع‌رسانی در دنیا مطرح می‌شود، عقب نماند و در زمینه تکنولوژی‌های روز دنیا به‌خصوص فعالیت در فضای مجازی حرفی برای گفتن داشته باشد. در کنار همه این‌ها، وظیفه تبلیغات و جذب دانشجو نیز بر عهده روابط عمومی است و در این زمینه نیز به توفیقاتی دست یافته‌ایم.

در این بازدید، جناب آقای علی محمدی عراقی، مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب نیز حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری را همراهی می‌کرد.

مطالب مشابه