جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد برگزار شد:

بررسی مسئله وقت گذاری (توقیت) ظهور (یا بازگشت) موعود در ادیان ابراهیمی

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشجو ساعده صفانور با عنوان «بررسی مسئله وقت‌گذاری (توقیت) ظهور (یا بازگشت) موعود در ادیان ابراهیمی»، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهراب صادق‌نیا به عنوان استاد راهنما، رضا کاظمی راد به عنوان استاد مشاور و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر امیر جوان‌آراسته به عنوان استاد داور حضور داشتند.

 

در چکیده این پایان‌نامه آمده است:

ظهور منجی موعود و وعده به آمدن او از دیرباز، جزئی از آرمان و آرزوهای بشریت بوده است. امید به زندگی و رهایی از سختی و تاریکی‌های وضع موجود، در انتظار آینده‌ای روشن و تحقق وعده‌های الهی انبیا، زندگی را برای‌شان، خصوصاً پیروان ادیان هموار ساخته است.

با این وجود، این باور منجی‌گرایانه در طول تاریخ بدون آفت نبوده است. از جمله آن می‌توان معین کردن زمانی خاص برای آمدن منجی باشد. علی‌رغم این‌که در کتب مقدس و روایات بزرگانِ سه دین ابراهیمی، نسبت به وقت‌گذاری ظهور و بازگشت موعود نهی شدید شده است، با این حال گاه از سوی مدعیان مسیحایی و منجی‌پندار که انسان‌های ساده‌دل را به سوی خود خوانده‌اند و یا افرادی که در توهم نزدیک بودن ظهور، به پیش‌بینی و پیش‌گویی دست زده‌اند، صورت گرفته است.

در این نوشتار، بعد از تعریف و تبیین موعود در ادیان ابراهیمی، این عامل منفی و مخرب و چالش‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. امید به این‌که منتظران واقعی منجی موعود، بتوانند با خواندن آن بهره لازم را برده و از گزند این حوادث در امان باشند.

مطالب مشابه