حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب:

نام مرحوم شیخ الاسلام در عرصه دیپلماسی سیاسی و فرهنگی جادوانه است

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب طی پیامی درگذشت حسین شیخ‌الاسلام، سردار بلندآوازه دیپلماسی مقاومت و تقریب را که از دانشجویان پیرو خط امام(ره) و بنیان‌گذاران حزب‌الله و طرفدار بی‌بدیل مسئله فلسطین بود، تسلیت گفت.

 

متن پیام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

"لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِيهِمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَمَنْ يَتَوَلَّ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ"

 

درگذشت پیشکسوت دیپلماسی کشور و از بنیان‌گذاران مقاومت اسلامی در منطقه، جناب دکتر حسین شیخ‌الاسلام مایه تأسف و تأثر گردید.

بی‌تردید، مجاهدات و توفیقات ایشان در عرصه‌های بین‌المللی در کنار حسن خلق، تقوای مثال‌زدنی، خدمت بی‌حاشیه و مواضع اعتدالی، نام و یاد ایشان را در عرصه دیپلماسی سیاسی و فرهنگی، جادوانه کرده،‌ به لطف الهی، مایه تقرب ایشان به درگاه ربوبی خواهد شد.

این‌جانب ضمن تعزیت این سوگ سترگ به خانواده محترم‌شان و به همه همکاران سابق و لاحق ایشان در وزارت خارجه و مجمع جهانی تقریب، از خداوند متعال می‌خواهم که به همه کارگزاران و پویندگان خدمت، توفیق اقتدا به این نمونه‌های والای خدمت‌گزاری را عنایت فرماید و این تأسی را مایه قرب بیشتر آن فقید سعید قرار دهد.

 

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه