حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب:

انتخابات از هوشمندانه ترین میراث های امام راحل است

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب با صدور بیانیه‌ای بر حضور مردم شریف ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

متن کامل بیانیه رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ "

 

خدای بزرگ را سپاس می‌گذاریم که به ما توفیق درک آغازین سال پنجمین دهه انقلاب در زیر سایه جمهوری اسلامی ایران را عنایت فرمود.

در آستانه چهل و یکمین سال‌گشت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که بر ایمان ایرانیان و ایرانیان باایمان، استوار شده بود، جا دارد که ضمن تبریک این ایام باشکوه و خاطره‌انگیز به همه آزادی‌خواهان ایران و جهان، یک بار دیگر بر دو پایه مشروعیت نظامِ برآمده از آن نهضت تاریخ‌ساز، یعنی اسلام و مردم که ترجمانش جمهوری اسلامی است، تأکید بورزیم و به همگان، از کارگزاران و قانون‌گذاران تا نخبگان و توده ایرانیان، اهمیت نقش واقعی مردم را در انقلاب و نظام اسلامی گوشزد کنیم. همان‌طور که از سیره و سخنان صریح امام و رهبری برمی‌آید، حضور مردم، نه جنبه تزئینی دارد و نه منحصراً در راهپیمایی‌ها معنا و مصداق می‌یابد.

تشییع باشکوه سردار حکمت و وحدت، شهید قاسم سلیمانی که جلوه‌گاه حضور طبقات و تمایلات مختلف ملت بود، باید همگان را به این نکته آشکار و موضع پایدار رسانده باشد که متناسب با این حضورِ بی‌نظیر و فراگیر، باید مردم را با همه تکثر و تنوعی که دارند، در همه مراحل تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات سهیم ساخت. انتخابات که از هوشمندانه‌ترین میراث‌های امام راحل است، یکی از همین عرصه‌های مهمِ نقش‌آفرینی ملت است که همه مراحل آن باید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شود که مردم را به رأی دادن مشتاق سازد و این با دعوتِ صِرف به شرکت در انتخابات، بدون گستردن چتر انقلاب و قدرت انتخاب، دست‌یافتنی نخواهد بود.

مردم ایران که نشان دادند هم‌چنان به کیان اسلام و نظام وفادارند، حتماً با شرکت در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب و نیز با مشارکت در تعیین سرنوشت خود، اوج آگاهی و وفاداری خود را نشان خواهند داد.

 

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه