در اعتراض به اقدام آمریکا در ترور شهید قاسم سلیمانی؛

تجمع اعتراض آمیز در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای تجمع اعتراض آمیز در دانشگاه ادیان و مذاهب در اعتراض به اقدام ددمنشانانه آمریکا در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی و یاران شهیدش از جمله ابومهدی المهندس، یکی از دانشجویان عراقی با حضور در پشت تریبون به نمایندگی از دانشجویان عراقی دانشگاه ادیان و مذاهب در سخنانی ضمن اشاره به وحدت دو ملت ایران و عراق، گفت: دو ملت ایران و عراق تحت رهبری حضرت آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی و حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در مقابل آمریکا و اسرائیل خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد خون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس پایمال گردد.

در ادامه این مراسم شعارهایی بر علیه اقدام وحشیانه آمریکا به زبان عربی سر داده شد و سپس بیانیه حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قرائت شد. سپس حاضران با سر دادن شعارهای انقلابی اعتراض خود را به این اقدام آمریکا اعلام کردند.

سپس بیانیه ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب به زبان عربی قرائت شد و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه این تجمع به سخنرانی پرداخت و گفت: این مصیبت بسیار سنگین است و بنده این مصیبت را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و ملت ایران و عراق و همه آزادگان جهان تسلیت عرض می کنم.

وی در ادامه گفت: این سردار شهید به‌حق مصداقی از این آیه است که «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمان وُدّا». شهید سلیمانی در حیاتش محبوب دل‌ها بود و این محبت بعد از شهادتش بیشتر شد. دشمن جنایتکار با حماقتش گور خود را کند و کل ایران و عراق و بلکه کل کسانی که تحت پوشش مقاومت به سر می‌برند، همگی محبت و علاقه‌شان نسبت به این شهید بیشتر شد و ان شاء الله خون این شهید موجب ریشه کن شدن کل کفار و منافقین شود.

قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب هم‌چنین گفت: ایشان را هم‌چنین باید از مصادیق بارز یاران پیامبر اعظم (ص) دانست که «الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم». یعنی در مقابل دشمنان با شدت ظاهر می‌شد و در مقابل دوستان، برادران و خواهران مهربان بود. ان شاء الله بتوانیم صفات این شهید را در خودمان پیاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرطیاری در پایان گفت: شهید قاسم سلیمانی، سیدالشهداء مقاومت است. البته این لقب هیچ منافاتی با سیدالشهداء امام حسین(ع) که به صورت مطلق متعلق به آن حضرت است و نیز حضرت حمزه که سیدالشهداء زمانه خود بود، ندارد و باید به‌حق این لقب را به این شهید عزیز داد یعنی سید شهدای مقاومت. ان شاء الله خون این شهید موجب پیروزی اسلام و مسلمین و افزون شدن محبت، اتحاد و یگانگی همه اقوام، ملل و مذاهب مختلف نه تنها در ایران و عراق بلکه در سراسر دنیا شود.

مطالب مشابه