عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

گاهی اوقات سیاست های کلان برنامه عمل ندارد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، زهرا آیت‌اللهی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز چهارشنبه 21 آذرماه 1398 در نشست بررسی مسائل و اولویت‌های حوزه زنان و خانواده کشور که در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد؛ اظهار داشت: شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده اولین نهاد ویژه بخش زنان و خانواده بوده است و وظیفه آن سیاست‌گذاری در امور زنان و خانواده و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط برای اجرایی شدن سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مرتبط به زن و خانواده است.

رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان بیان کرد: مصوبات قابل ملاحظه‌ای در شورای زنان صورت گرفته است و یک سیاست کلان آن شامل تهیه منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان در جمهوری اسلامی ایران بوده است.

او در خصوص مباحث حوزه زنان گفت: ما باید درد امروز جامعه را در عرصه داخلی و بین‌المللی ببینیم و سپس از دل ثقلین آن را کشف کرده و بیرون بکشیم و بعد به زبان روز و بین‌الملل عرضه کنیم؛ زیرا گاهی اوقات بیان ما کهنه و قدیمی است، به گونه‌ای که سخن بسیار زیبا است اما به دل مخاطب نمی‌نشیند، زیرا آن را لمس نمی‌کند. هم‌چنین باید با توجه به اصول جمهوری اسلامی ایران و بیانیه گام دوم به سمت تمدن‌سازی حرکت کنیم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر باور داریم که روزی منجی عالم بشریت خواهد آمد، پس باید زمینه ظهور آماده شود و باید در این راه تلاش بسیار کرد تا بستر ظهور آماده شود. ما باید به دنیا نشان دهیم که حرف‌های گفتنی زیادی داریم که شما به آن توجه نکرده‌اید و در جاهایی دقیقاً در تضاد با چیزهایی است که شما می‌گویید.

او عنوان کرد: جامعه نخبگانی اعم از علمی، اجرایی و فرهنگی باید با سیاست‌های کلان آشنا باشند تا اجرایی شود. به طور مثال یک بند سند اسلامی پیشرفت درباره خانواده است و یا سیاست‌های کلی خانواده ابلاغیه رهبری، سیاست‌های کلی جمعیت، نقش مهندسی فرهنگی و سیاست‌های تشکیل تهدید و سلامت خانواده را داریم که باید به آن توجه شود.

گفتنی است در این نشست از فراخوان عضویت گروه‌های پژوهشی استادمحور رونمایی شد. هم‌چنین کتب تخصصی حوزه زن و خانواده معرفی و عرضه شد و نمایشگاهی نیز از آثار پژوهشی استادان و پژوهشگران دانشکده زن و خانواده برپا گردید.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر با تقدیم لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

 

مطالب مشابه