پیام تسلیت ریاست دانشگاه به مناسبت درگذشت علامه سید جعفر مرتضی

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به مناسبت ارتحال عالم عامل علامه سید جعفر مرتضی عاملی رضوان الله تعالی علیه، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به این شرح است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

سرانجام، پس از عمری تحقیق و تألیف و در پی تحمل دوران طولانیِ بیماری، روح بلند مورخ پرآوازه جهان تشیع، علامه سید جعفر مرتضی عاملی از خاک به افلاک پر کشید و در آستانه رحلت پیامبر اعظم، با توشه عظیم «الصحیح من سيره النبي الأعظم» مهمان اجداد طاهر و اولیای معصومش گردید.

او که عمرش را یک‌سره وقف تحقیق در تاریخ اسلام و سیره پیامبر و امامان معصوم علیه و علیهم السلام کرده بود، در کنار پژوهش و نگارش، دل‌مشغول تحولات سیاسی جهان اسلام نیز بود و از هیچ کوششی در دفاع از انقلاب و نظامی که امام خمینی رهبر و پایه‌گذارش بود، دریغ نکرد. او دفاع از مولود انقلاب اسلامی در لبنان، یعنی مقاومت اسلامی را وظیفه خود می‌دانست.

این‌جانب که توفیق چند دهه آشنایی و انس با آن یگانه دوران را داشتم، ارتحال این عالم عامل را که بی‌تردید، ثلمه‌ای پرناشدنی در بنیان علم و دین بر جا نهاد، به صاحب‌الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف و به مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه و همه شیعیان جهان، به‌ویژه هم‌وطنانش در لبنان تسلیت عرض نموده، برای بازماندگانش، به‌ویژه، برادر مکرمش، آیت‌الله مرتضی مرتضی و فرزندان برومندش صبر و اجر، و برای آن فقید سعید، رضوان الهی و درجات عالی را در بهشت برین آرزو می‌کنم.

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه