آیت‌الله بطحایی گلپایگانی در آیین برافراشتن پرچم عزای حسینی:

حادثه عاشورا، مهم ترین حادثه تاریخ بشریت است

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آیت‌الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی شنبه نهم شهریورماه 1398 در سخنانی پس از نماز ظهر و عصر در دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن اشاره به شروع آغاز سال نوی قمری هم‌زمان با ایام شهادت سید و سالار شهیدان گفت: حادثه عاشورا، مهم‌ترین و شرم‌آورترین حادثه تاریخ بشریت است و بشریت باید سال‌ها در این داغ بسوزد و بسازد تا منتقم حقیقی بیاید.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیه «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» (آل‌عمران، 10) گفت: مخاطب این آیه کیست که از حبوط آدم تا نزول قرآن، این قوم از همه بهترند؟ کدام امت این‌چنین است؟ همان امتی که اولاد پیامبرش را سر برید و خانواده‌اش را اسیر کرد و به بدترین شکل با آنان برخورد کرد؟ پیامبر اکرم(ص) 23 سال مردم را از جاهلیت و بربریت و از حضیض ذلت به اوج عزت رساند و چیزی از آنان نخواست به جز نیکی به فرزندانش. هیچ پیامبری از سوی خداوند مأمور نشد که چنین بگوید. این امت بعد از پیامبر دشنه‌ها کشیدند و کار دین را به جایی رساندند که امیرالمؤمنین فرمودند دین ما اسیر شده است و به نامش به دنیا و هوا و هوس‌شان می‌رسند. و نهایتاً کار به آن‌جا رسید که حسین بن علی(ع) را با کمال بی‌شرمی و بی‌حیایی به شهادت رساندند، آن هم به فرمان حاکمی هم‌چون یزید.

آیت‌الله بطحایی گلپایگانی سپس با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: محمد بن ابی‌امه از عبدالله بن سنان نقل می‌کند که در حضور امام صادق(ع) نشسته بودم. آیه «کنتم خیر امه» را خواندم. حضرت فرمودند کدام امت؟ امتی که امیرالمؤمنین و حسن و حسین را کشتند؟

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری هم‌چنین افزودند: کدام خیر امه؟ آیا بنی‌امیه و بنی‌عباس خیر امه بودند؟ امام سجاد(ع) فرمودند: اگر پیامبر به جای این‌که این همه درباره نیکی به ما سفارش کنند، می‌گفتند که هرچه می‌توانید از بدی درباره فرزندان من کوتاهی نکنید، مردم با ما چنین می‌کردند. تاریخ شیعه را بررسی کنید و ببینید چه ظلمی به شیعه شده است و گناه این کشته‌شدگان حمایت از اهل‌بیت پیامبر(ص) بوده است.

وی در پایان گفت: امروز اسلام بیشتر از هر زمانی در محاصره نااهلان و جندالشیطان است؛ مخصوصاً فضای آلوده مجازی. مگر یک جوان چقدر بنیه دفاعی فکری دارد که بتواند در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کند.

 

برافراشتن پرچم عزای حسینی

پس از سخنان آیت‌الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ایشان به همراه نمازگزاران و عاشقان اباعبدالله(ع) با حضور در محوطه دانشگاه، پرچم عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را برافراشتند.

مطالب مشابه