با حضور رؤسای دو مرکز و هیئت همراه؛

جلسه مشترک مرکز ملی فضای مجازی و دانشگاه برگزار شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی به همراه جمعی از معاونان خود با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب در جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و رؤسای دانشکده‌ها و مدیران دانشگاه شرکت کرد.

ریاست دانشگاه در این جلسه ضمن معرفی دانشگاه گفت: هنوز هیچ شناخت درست و کاملی از مذاهب و ادیان نیافته‌ایم و نه دنیا تشیع را شناخته و نه ما به درستی تشیع را شناخته‌ایم. در عین حال دانشگاه کوشیده است با گسترش فعالیت‌های خود در فضای مجازی بتواند در راستای اهداف خود قدم بردارد. یکی از این اقدامات، راه‌اندازی مرکز آموزش‌های مجازی و آزاد دانشگاه است.

نواب در ادامه گفت: مرکز ملی فضای مجازی با توجه به ویژگی‌های شهر قم که در نظر تولید محتوا و علم و نیز از جهت دینی نخستین شهر کشور است، باید یک شعبه راه‌اندازی کند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور نیز در این جلسه گفت: گرچه در گذشته با شناخت شرایط زمان و تکنولوژی روز اقدامات و تلاش‌های قابل توجهی در کشور انجام گرفته است اما اکنون دوران آن تکنولوژی‌ها به سر آمده و با ظهور امکانات گسترده در عرصه اطلاع‌رسانی و فضای مجازی باید به سراغ روش‌های نوین رفت. دانشگاه ادیان و مذاهب نیز ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند با استفاده از این روش‌های نوین آن‌ها را به منصه ظهور برساند.

گفتنی است رؤسای دانشکده‌ها و مدیران دانشگاه در این جلسه ضمن بیان حوزه فعالیت خود، پیشنهادهای را برای همکاری دو مرکز پیشنهاد کردند.

در این جلسه مقرر شد کمیسیونی با حضور تعدادی از نمایندگان دو طرف تشکیل و برای پیگیری و اجرای مصوبات جلسه اقدامات لازم صورت گیرد.

در پایان این دیدار لوح دانشگاه به رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور اهدا شد.

مطالب مشابه