در یک نشست صمیمی مطرح شد:

تاکید بر همکاری بین شبکه قرآن سیما با دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب؛ روز پنج‌شنبه 22 فروردین سال جاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن عرفاتی مدیر شبکه قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به همراه برخی از مدیران این شبکه ضمن دیدار با ریاست ، برخی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب  به بحث و تبادل نظر پرداخته و در پایان بر گسترش همکاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های طرفینی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، حیطه و دایره فعالیت‌های دانشگاه ادیان را متنوع خواند و از گستره ارتباطات بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب یاد کرده و گفت: این دانشگاه در زمینه ادیان و مذاهب به دور از هرگونه هیاهو و حاشیه، صرفا به فعالیت آکادمیک می‌پردازد و با تکیه بر مشترکات ادیانی سعی در گسترش برادری میان جهان بشریت دارد. در این رابطه نیز پیشرفت‌های بسیاری داشته و رفت و آمدهای متعددی که بین ملیت‌ها، اقوام، ادیان و مذاهب متفاوت وجود دارد گواه بر این مدعاست. امروز دانشگاه ادیان بیش از هر مرکز علمی دیگری در کشور با جهان خارج از ایران ارتباط برقرار کرده و با عالمان و مراکز علمی بی‌شماری تعامل دارد.

وی با تاکید بر این‌که جنبه‌های معارفی باید در شبکه قرآن برجسته‌تر شود افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب آمادگی آن‌را دارد که پتانسیل علمی و ارتباطی خود را در اختیار رسانه‌هایی مانند شبکه قرآن صدا و سیما قرار دهد تا رسیدن به هدف تعالی بشر بیش از پیش تسهیل و تسریع شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عرفاتی مدیر شبکه قرآن صدا و سیما نیز ضمن تشکر از رئیس و مسئولان دانشگاه ادیان، سیاست، هدف و کارکرد شبکه قرآن را تبدیل تعالیم قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) به رسانه دیداری خواند و تمام تلاش‌های خود و همکارانش را انجام بهتر و موثرتر این هدف دانست. وی با خاطرنشان کردن اثر عمیق رسانه‌های دیداری در ذهن انسان و جوامع بشری گفت: صدا و سیما تجربه‌های موفق بسیاری درتولید و ارائه آثار فاخر و تاثیرگذار دینی داشته است ولی علیرغم تمام تلاش‌ها هنوز محتوای مورد نیاز مخاطب بین‌المللی با کمبود مواجه است و از تمام ظرفیت‌های موجود برای جذب مخاطب خارجی استفاده نشده است.

 وی افزود: رسانه برای پویایی، به ارتباط متصل با حوزه و دانشگاه دارد و این دیدار در همین راستا صورت گرفته است و امید داریم که با استفاده از دانش و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه ادیان و مذاهب گام‌های موثری رو به جلو برداشته شود.

در ادامه این نشست دیگر اعضای حاضر در جلسه دیدگاه‌های تخصصی خود را بیان کرده و درباره آن‌ها به بحث و گفتگو پرداختند.

لازم به ذکر است در این نشست همراه با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عرفاتی مدیر شبکه قرآن صدا و سیما، مسئولان دیگر این شبکه از جمله: مدیر تامین برنامه، مدیر اداری و مالی، مدیر فنی و تولید، مدیر پخش، مدیر گروه محافل و مسابقات، مدیر گروه معارف و علوم قرآنی، مدیر گروه کودک و نوجوان و مدیر دفتر استان قم؛ حضور داشتند.

همچنین در این جلسه معاونت پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب به همراه روسای دانشکده‌های مذاهب، عرفان، شیعه‌شناسی و برخی دیگر از اساتید به بحث و تبادل نظر با مهمانان پرداختند.

 

 

مطالب مشابه