در دیدار با مهمانان خارجی حلقه معرفتی قم-وین مطرح شد:

تا دیگران را قبول نکنیم به حقیقت نمی رسیم

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب؛ این اساتید عضو حلقه معرفتی قم-وین موسوم به ویکو ViQo Circle ، ضمن بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه و برخی از اساتید دیدار و گفتگو کردند.

 

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید ابوالحسن نواب در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان خاطرنشان کرد در سطح جهان، مرکز، پژوهش‌کده و دانشکده‌های ادیانی وجود دارد ولی دانشگاهی جامع و اختصاصی ادیان در هیچ جای دنیا نیست و دانشگاه ادیان و مذاهب تنها دانشگاه ادیان در سطح تحصیلات عالی در سراسر دنیا است.

 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خطاب به مهمانان گفت: دانشگاه ادیان متعلق به شما و همه انسان‌هاست و در نتیجه اختصاص به شخص خاصی ندارد.

 

وی افزود: هنر ما در دانشگاه ادیان و مذاهب گفتگو است و همه برنامه خود را نیز بر این مبنا تنظیم کرده‌ایم که بزرگترین اثر آن نیز بیانیه رسالت دانشگاه است که بر گفتگو و تعامل منجر به صلح، کاهش آلام بشری و گسترش معنویت و اخلاق تاکید دارد.

 

سید ابوالحسن نواب در ادامه با اشاره به این‌که تمام مشکلات بشر در پرتو گفتگو قابل حل است تاکید کرد: ما در دانشگاه ادیان و مذاهب در صدد گفتگو با تمام انسان‌ها هستیم. هر انسانی با هر نژاد، ملیت، دین و مذهبی باید دست از منیّت کشیده و دیگران را قبول کند؛ حقیقت نزد همگان است و برای دستیابی به حقیقت باید به همگان دسترسی داشته باشیم بنابراین تا دیگران را قبول نکنیم به حقیقت نمی‌رسیم.

 

موسس دانشگاه ادیان و مذاهب به تاثیر سیاست بر مناسبات امروزی و در نتیجه آن دوری بشر از حقیقت اشاره کرده و افزود: برای بازگشت و رسیدن به حقیقت فقط باید دنبال حقیقت بود و در دانشگاه ادیان و مذاهب در مسیر رسیدن به آن، همه ما سینه‌های خود را برای پذیرش دیگران گشوده‌ایم و در این راه جدی هستیم و برای نیل به همین مقصود است که از نهاد قدرت، حکومت و سیاست فاصله گرفته‌ایم تا تلاشی حقیقی و واقعی داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب خطاب به مهمانان گفت: امروز این مفاهیم برای بسیاری از انسان‌ها قابل درک نیست ولی برای شما که اهل این وادی هستید و خودتان را برای این کار آماده کرده‌اید قابل درک است.

 

در ادمه این جلسه اساتید مهمان به معرفی خود و بیان نقطه نظراتشان پرداخته و در مورد برخی مسائل علمی درحوزه ادیان با اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب به بحث و گفتگو پرداختند.

 

لازم به ذکر است این گروه شامل پروفسور آرمین ویلدفویر، پروفسور هانز تایسن، پروفسور اندریاس ورنر از آلمان و دکتر کریستین ماخک از اتریش به دعوت موسسه صلح و ادیان قم و موسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی حوزه علمیه برای حضور در نشست «دین، دولت و جامعه (فرصتها و چالشها)» در ایران حضور داشتند.

 

مطالب مشابه