دیدار طلاب اهل سنت هرمزگان با ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در این نشست صمیمی پس از خیر مقدم و آرزوی ادامه همکاری‌های بیشتر بین دانشگاه ادیان و مذاهب با حوزه‌های علمیه اهل‌سنت استان هرمزگان گفت: امروزه بسیاری صحبت از وحدت شیعه و اهل‌سنت می‌کنند در حالی‌که ما سال‌هاست از این مقوله فراتر رفته‌ایم و معتقدیم، شیعه و سنی اعضای یک خانواده هستند و بحث بین آن‌ها درون خانواده‌ای است. ما حتی از این نیز پیشتر رفته و در مورد ادیان ابراهیمی نیز اعتقاد مشابهی داریم و تمامی پیروان این ادیان را از یک خانواده می‌دانیم. در مورد پیروان ادیان غیرابراهیمی نیز اعتقاد بر این است که آنان نیز دارای برنامه‌های انسانی بوده و بنابر این با دیگر انسان‌ها اشتراک دارند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر این‌که دوره و زمان طرد و قهر گذشته است افزود: در نتیجه چنین دیدگاهی باید گفت پیروان تمامی ادیان باید در کنار هم قرار بگیرند و با گفتگو و مصاحبت راه‌کارهای تعالی و اصلاح انسان و جامعه بشری را بیابند.

وی خاطر نشان کرد: در جهان امروز همه انسان‌ها از هر قوم، نژاد و دین و مذهبی در کنار هم زندگی می‌کنند و با یکدیگر تعامل دارند و عالمان و اندیشوران نیز نمی‌تواند از جامعه عقب بماند و باید هم‌گام با زمان و جامعه، برای تمام بشریت برنامه و راه‌کار داشته باشد و خود را آماده تعامل با تمام نوع بشر نماید.

دکتر سید ابوالحسن نواب با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در نیوزلند که در پی آن چندین نفر کشته و مجروح شدند گفت: امروز کسی به قومیت، ملیت و دین کشته‌شدگان و آسیب‌دیدگان چنین حوادثی توجه ندارد بلکه همه کسانی که انسانیت در آن‌ها زنده است از وقوع چنین حوادثی به شدت محزون و رنجیده می‌شوند.

وی خطاب به مهمانان حاضر در جلسه گفت: شما نیز در جهان جدید باید جایگاه خود را بیابید و مشخص کنید که آیا محصور در ماهیات و مختصات جغرافیایی خود خواهید بود و یا نگرشی جهانی داشته و برای انسانیت گام خواهید برداشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب پس از پایان سخنان خود به سخنان حضار در جلسه گوش فرا داد.

لازم به ذکر است دوره آموزش کوتاه‌مدت «مسیحیت و کتاب مقدس از دیدگاه قرآن» با هم کاری نمایندگی دانشگاه ادیان و مذاهب در استان هرمزگان  و مرکز آموزش‌های الکترونیک و آزاد این دانشگاه  از تاریخ 25 اسفند 1397 آغاز و 4 روز به طول خواهد انجامید.

مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی با حضور آیت‌الله احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبریُ در سالن شهید صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار گردید. دیدار با علماء از برنامه‌های حاشیه‌ای این دوره کوتاه مدت است.

مطالب مشابه