حضور طلاب کشور آمریکا در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

جمعی از طلاب فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی از مدرسه علمیه اهل‌بیت(ع) شیکاگو آمریکا، روز شنبه 18 اسفند 1397 از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، این هیات 16 نفره به سرپرستی حجت‌الاسلام والمسلمین شجاع علی‌میرزا نماینده جامعة‌المصطفی در کانادا از بخش‌های مختلف دانشگاه ادیان و مذاهب از جمله کتابخانه دانشگاه بازدید کرده و در نشستی صمیمی با مسئولین دانشگاه ادیان و مذاهب به گفتگو نشستند.

در این نشست مهدی صالحی معاونت بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن خوشامدگویی به مهمانان، به توضیحاتی درباره ساختار، دانشکده‌ها و رشته‌های تحصیلی پرداخت و در ادامه توضیحاتی درباره شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب ارائه نمود.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام دانشگاه ادیان و مذاهب نیز با ابرازی خرسندی از این نشست صمیمانه خاطرنشان کرد که دانشگاه ادیان و مذاهب متعلق به فرد خاصی نیست بلکه محلی برای تعامل و گفتگوی همه انسان‌ها با هر تفکر، دین، آئین و مذهب است.

معاونت فرهنگی دانشگاه ادیان تاکید کرد که علیرغم تمامی اختلافات موجود میان اقوام، ادیان و تفکرات مختلف، نیاز امروز جامعه جهانی هم‌نشینی، هم‌دلی و گفتگو است و آموزه‌های دینی اسلام نیز بر این سازکار تاکید داشته و نوع انسان و به ویژه مسلمانان را به رعایت حقوق، حسن معاشرت و احترام به یکدیگر توصیه کرده است.

جعفرطیاری افزود: در راستای این توصیه متعالی، دانشگاه ادیان و مذاهب آغوش خود را به سوی تمام کسانی که قصد تعامل، گفتگوی مسالمت‌آمیز و پژوهش‌های علمی سازنده را دارند؛ گشوده است. و در این مسیر افراد از هر دینی اعم از مسیحی، یهودی، بودایی، هندو و دیگر ادیان که باشند و یا هر مذهبی که داشته باشند با استقبال مجموعه دانشگاه ادیان و مذاهب روبرو خواهند بود.

قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد که بنابه فرموده بسیاری از بزرگان دینی، انسان‌ها دشمن چیزهایی هستند که نسبت به آن علم نداشته و جاهل هستند و از همین روی بالا بردن سطح آگاهی‌های جامعه جهانی از اموری است که عالمان و اندیشمندان هر جامعه‌ای عهده‌دار و مکلف به آن هستند و دانشگاه ادیان و مذاهب نیز به نوبه خود باری از این مسئولیت را بر دوش می‌کشد. این دانشگاه با برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی، حاضر به پذیرش دانشجو از سراسر دنیا است و هر دانشجویی د هر مقطعی می‌تواند در این دانشگاه به تحصیلات خود ادامه دهد.

وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب با برگزاری دوره‌های دکتری پژوهش‌محور، آماده آن است که دانشجویانی از نقاط مختلف جهان را پذیرش نماید و این افراد می‌توانند پژوهش‌های این مقطع را با هر زبانی که به آن تسلط دارند و تحت اشراف هر استادی با هر ملیتی که به آن دسترسی دارند طی کنند.

 

مطالب مشابه