رئیس دانشکده زبان و فرهنگ ملل دانشگاه ادیان و مذاهب:

برگزاری آزمون تافل با تسهیلات بی نظیر برای شرکت کنندگان

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد اصغری رئیس دانشکده زبان و فرهنگ ملل دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگویی اعلام کرد: برگزاری آزمون تافل انگلیسی و عربی (آزمون اشتمال) به همت دانشکده زبان و فرهنگ ملل دانشگاه ادیان و مذاهب روز پنج‌شنبه شانزدهم اسفندماه 1397 از ساعت 9 الی 12  و با حضور 400 متقاضی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این آزمون دانشجویان دکتری رشته‌های علوم انسانی دانشگاه‌های سراسر کشور هستند.

اصغری خاطرنشان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب از سال 1392 تا سال 1396 سالیانه دوبار اقدام به برگزاری آزمون اشتمال با کوشش مرکز آموزش‌های زبان دانشگاه کرده است. در سال جاری و با تأسیس دانشکده زبان و فرهنگ ملل، به دفعات برگزاری این آزمون افزوده شده است؛ به‌طوری‌که پنجشنبه هفته جاری یعنی شانزدهم اسفندماه 1397، سومین آزمون اشتمال (تافل) برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده زبان و فرهنگ ملل دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: در حال حاضر تنها سه دانشگاه تهران، فردوسی مشهد و دانشگاه ادیان و مذاهب در سطح کشور آزمون اشتمال (تافل) را برگزار می‌کنند و از ویژگی‌ها و افتخارات دانشگاه ادیان و مذاهب است که در شهر مقدس قم تنها دانشگاه برگزارکننده این آزمون است.

دکتر محمدجواد اصغری در ادامه گفت: این آزمون با استقبال بی‌نظیر دانشجویان از دانشگاه‌های سراسر کشور روبه‌رو بوده است که این استقبال را می‌توان نتیجه پیشینه و تجربه پنج ساله (12 دوره) دانشگاه ادیان و مذاهب در برگزاری این آزمون و جایگاه مطلوب این دانشگاه در میان دانشگاه‌های سراسر کشور، به‌علاوه عواملی مانند جایگاه خود آزمون اشتمال به عنوان یکی از آزمون‌های رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و توجه روزافزون به زبان عربی به عنوان زبان قرآن و زبان بین‌المللی جهان اسلام و کشورهای مسلمان دانست.

وی افزود: در اقدامی کم‌نظیر و یا حتی بی‌نظیر در سطح کشور (مطابق با اطلاعات اینجانب)، دانشکده زبان و فرهنگ ملل دانشگاه ادیان و مذاهب علاوه بر برگزاری این آزمون، در راستای ایجاد آمادگی علمی در داوطلبان، اقدام به برگزاری یک کارگاه 16 ساعته در چهار نیمروز نموده است که از روز دوشنبه تا چهارشنبه ادامه دارد.

علاوه بر این، در طول برگزاری این دوره برای تسهیل امور داوطلبان یک کانال اطلاع‌رسانی در شبکه‌های مجازی طراحی شده است و نیز برای اسکان داوطلبان شهرستانی که برای شرکت در کلاس‌های آمادگی، اجبار به حضور در شهر قم را دارند، خوابگاهی با هم‌کاری دانشگاه مفید قم در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشکده زبان و فرهنگ ملل دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان تأکید کرد: تمام تلاش خود را نموده‌ایم که با عنایات خداوند متعال و در پرتو همکاری تمام ارکان دانشگاه ادیان و مذاهب، از جمله معاونت‌های آموزش، اداری، مسئولان محترم حراست، روابط عمومی و دیگر همکاران عزیز در واحدهای مختلف، آزمون تافل با موفقیت و به بهترین شکل ممکن برگزار شود. شایسته است از تلاش همه همکاران محترم در دانشگاه، بهویژه زحمات اعضای گروه زبان عربی و جناب آقای دکتر غروی مدیرگروه محترم تشکر و قدردانی نمایم.

مطالب مشابه