به عنوان یکی از چهار دانشگاه فعال کشور در عرصه…

تشریح فعالیت های بین المللی دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

پانزدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه 1397 در دانشگاه کاشان برگزار شد. در این نشست که آقایان دکتر زراعت رئیس دانشگاه کاشان، دکتر سالار آملی قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل، دکتر نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری، نمایندگان ۱۰۰ دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی منتخب سراسر کشور و سفرای کشورهای سوئیس، اندونزی، استرالیا، مجارستان و رایزن همکاری‌های علمی سفارت فرانسه در تهران حضور داشتند، موضوع تداوم همکاری‌های آکادمیک، آموزشی و نیز همکاری و تعاملات پژوهشی بین دانشگاهی مورد تأکید قرار گرفت.

در این نشست، مدیران و نمایندگان دانشگاه‌ها، بر سه محور اساسی همکاری‌های مشترک پژوهشی، اجرای تحقیقات مشترک در سطوح بین‌المللی و مشارکت در فرآیند بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها، مطرح و سهیم کردن علوم و فناوری در تمامی سطوح فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه، و ترویج و توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای برای ایجاد شغل تأکید کردند. قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل نیز بر اتخاذ رویکردی نظام‌مند برای همکاری‌های مشترک پژوهشی میان دانشگاه‌های Leading House ایرانی با دانشگاه‌های همتا تأکید کرد.

این نشست در سه پنل تخصصی با عناوین جایگاه ایران در پژوهش‌های بین‌المللی، مدیریت تعاملات در پژوهش‌های مشترک بین‌الملل و نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی برگزار شد.

در بخشی از این نشست از چهار دانشگاه شهید بهشتی، علامه طباطبایی، یزد و دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان چهار دانشگاه فعال در حوزه بین‌الملل خواسته شد تا هرکدام به مدت ده دقیقه به ارائه گزارش از برنامه‌های مشترک خود با دانشگاه‌های خارجی بپردازند. مهدی صالحی مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب با ارائه گزارشی از نحوه شکل‌گیری دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه به بیان همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه‌های خارجی پرداخت.

خاطرنشان می‌شود نشست مدیران منتخب بین‌الملل دانشگاه‌های کشور به صورت فصلی در یکی از دانشگاه‌های کشور با انتخاب مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

مطالب مشابه