ریاست دانشگاه به مناسبت هفته بسیج:

بسیج یعنی تئوری امام، حافظ جمهوریت و مردم شد

تاریخ انتشار:

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب روز چهارشنبه هفتم آذرماه 1397 در سخنان کوتاهی به مناسبت هفته بسیج در محل نمازخانه دانشگاه، با اشاره اهمیت بسیج در تاریخ کشور گفت: هفته بسیج را باید بهترین هفته دانست. من زمانی نذر داشتم که دو روز سخنرانی کنم؛ یکی شب رحلت امام و دیگری روز بسیج. چون این دو روز در تاریخ ایران بسیار حساس هستند. واقع این است که اگر بسیج نداشتیم، امروز ایران نداشتیم. 20 -25 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ما با عنوان بسیج به جبهه‌ها رفته و جانبار شده‌اند.

وی در ادامه گفت: بعدها دانستیم که اگر بسیج نداشتیم، عراق را هم نداشتیم. داعش تا نزدیک بغداد آمده بود و حشد الشعبی که تعبیر دیگری از بسیج است، عراق را نجات داد. اگر بسیج نبود، لبنان و سوریه را هم نداشتیم. تانک‌های اسرائیل در لبنان تا سه راهی بیروت آمدند و ورزشگاه بیروت را گرفتند و پناهندگان فلسطینی را به رگبار بستند. اگر حزب‌الله لبنان که بسیج لبنان بود، نبود، لبنان نیز در دست اسرائیل می‌افتاد. این بسیج که امام ایجاد کرد، در عراق، لبنان و سوریه تکثیر شد و در افغانستان هم در حال ایجاد است و نمونه آن،‌ همین فاطمیونی هستند که به سوریه رفتند و آن‌جا را از دست داعش نجات دادند.

ریاست دانشگاه در ادامه گفت: روشنفکرانی که در ایران ابتدا از دخالت ما در سوریه ناراحت بودند، الان فهمیده‌اند که قصه داعش به این راحتی تمام نمی‌شد. ما مدافع بشار اسد نبودیم. اختیار بشار اسد در دست مردم سوریه است و اگر رأی بدهند می‌ماند و اگر رأی ندهند، می‌رود. سوریه را به این خاطر حفظ کردیم که خط مقاومت را حفظ کنیم و بعد دیدیم که اگر داعش در سوریه مسلط می‌شد، بعد از آن بر عراق مسلط می‌شد و بعد ایران.

وی در پایان گفت: بسیج یعنی تئوری امام، حافظ جمهوریت و مردم شد. اگر داعش در عراق سر کار می‌آمد، جمهوریتی باقی نمی‌ماند، بلکه یک حکومت مستبد روی کار می‌آمد. ممکن است انتقادی هم به عملکرد بسیج باشد ولی در مقابل ارزش‌هایی که بسیج خلق می‌کند و خلق کرده، ما خود را مدیون امام راحل می‌دانیم. مقام معظم رهبری هم این راه را با همان ویژگی‌ها تداوم دادند.

مطالب مشابه