دیدار رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با نائب رئیس شورای اسلامی مشهد

تاریخ انتشار:

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و هیئت همراه  در 27 دی ماه با نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه امام رضا (علیه السلام) الگوی گفتگوی ادیان و مذاهب است بیان کرد: این دانشگاه در مقاطع دکتری و ارشد در رشته های مختلف ادیان و مذاهب پذیرش دارد و شهر مقدس مشهد نیاز به این رشته ها دارد چون اکثر این رشته ها در هیچ یک از مراکز علمی شهر مقدس مشهد دایر نیست.

وی افزود: این دانشگاه پذیرای 400 هیأت خارجی بوده است که بخشی از آنها از مشهد مقدس دیدار داشته اند.

نواب با اشاره به سابقه ی زیاد تمدنی خراسان ابراز امیدواری کرد که با اراده و همت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد این سابقه ی تمدنی جاده ابریشم احیاء شود.

در ادامه دکتر غفوری نژاد رئیس واحد مشهد بر اهمیت این دانشگاه تأکید کرد و گفت: با اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب دانشگاهی غیر انتفاعی است ولی اگر بگوئیم به لحاظ علمی برتر از دانشگاههای دولتی است اغراق نکرده ایم. ایشان همچنین درباره سوابق علمی دانشگاه توضیحاتی بیان کرد از جمله اینکه اکثر سرفصل های رشته ها توسط خود دانشگاه تدوین شده است و اینکه دانشگاه دارای هشت مجله علمی پژوهشی، یک مجله ISI به زبان انگلیسی و یک مجله ISI به زبان عربی است و این دانشگاه از 30 ملیت دانشجو دارد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین خادم در مورد سوابق حوزه علمیه خراسان توضیحاتی ارائه کرد.

حجت الاسلام عدالتی دبیر کمیسیون ایثارگران و بقیه اعضاء جلسه نیز بر وجود چنین دانشگاهی در شهر مقدس مشهد تأکید کردند.

 در پایان نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: با توجه به اهمیت و مفید بودن دانشگاه ادیان و مذاهب در پاسخگویی به نیازهای نسل جوان و آشنایی افراد با ادیان مختلف، در حد توان از ایجاد دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در مشهد هم استقبال می‌کنیم.

ایشان با بیان اینکه این دانشگاه جایگاه مفید و مثبتی در تربیت دانشجو می‌تواند داشته باشد، افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب، پاسخی به نیاز نسل جوان است و آنها را با ادیان آشنا می‌کند.

موحدی‌زاده تصریح کرد: این دانشگاه باید اسلام شفاف و زلال و ناب را به مردم معرفی کند و آلایش‌هایی که توسط بدخواهان و کژاندیشان به آن وارد می‌شود را بزداید.

مطالب مشابه