همکاری دانشگاه سن مارینو با دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مورگان تی پژوهشگر تاریخ و روابط بین ادیان که به نمایندگی از دانشگاه سن‌مارینو رهسپار ایران شده بود،‌ با ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار کرد.

در این دیدار درباره زمینه‌های همکاری بین دو دانشگاه گفت‌وگو شد و در پایان تفاهم‌نامه همکاری بین دو دانشگاه امضا شد.

مورگان تی در ادامه بازدید از دانشگاه، با دکتر احمدرضا مفتاح رئیس دانشکده ادیان دیدار کرد. در این دیدار درباره برگزاری دوره‌های مشترک گفت‌وگو شد و توافقاتی در این زمینه حاصل شد.

وی در ادامه از کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب بازدید کرد و کتاب‌هایی به زبان ایتالیایی درباره مذهب شیعه به دانشگاه اهدا کرد.

مورگان تی درباره اهمیت برگزاری این دوره گفت:‌ اروپایی‌ها نیاز دارند تفاوت بین اسلام حقیقی و اسلام بنیادگرا را بدانند. در اروپا اسلام شیعی از سوی بنیادگراها مورد حمله قرار گرفته است. این تفاوت هنوز شفاف نیست و نیاز داریم آن را بشناسیم.

در این دیدار درباره حضور استادان ایرانی در دانشگاه سن‌مارینو برای برگزاری سمینار و انتشار کتاب به زبان ایتالیایی درباره شیعه گفت‌وگو شد.

این بازدید در راستای اجرای برنامه دوساله دانشگاه سن‌مارینو با موضوع گفت‌وگوی ادیان به انجام رسید و دانشگاه ادیان و مذاهب اولین دانشگاهی بود که در این راستا با دانشگاه سن‌مارینو تفاهم‌نامه امضا کرد.

گفتنی است سن‌مارینو نام کشوری کوچک درون مرزهای ایتالیا است.

این بازدید دوم مردادماه 1397 به انجام رسید.

مطالب مشابه