رهبر شیعیان پاکستان در دانشگاه حضور یافت

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب ضمن خوش‌آمدگویی با اشاره به انتخابات اخیر پاکستان گفت: با نتایج انتخابات اخیر پاکستان، امیدواریم اوضاع برای شیعیان پاکستان مناسب‌تر شود.

علامه سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان نیز گفت: گذشته از تنش‌های سیاسی در پاکستان، تنش‌های دینی و اجتماعی از مشکلات مردم پاکستان است.

وی گفت: ما علاقه‌مندیم دانشگاهی مستقل در پاکستان تأسیس کنیم اما بعضی محدودیت‌ها اجازه این کار را به ما نمی‌دهد. جمعیت شیعیان بعد از بریلوها قرار دارد و تعداد روحانیان شیعه نسبت به جمعیت، اندک است و امیدواریم با تربیت طلاب و دانشجویان نخبه، جایگاه شیعیان مطلوب‌تر شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز گفت: ما بیش از 12 دانشجوی پاکستانی در حال تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب داریم و آمادگی داریم باز هم از دانشجویان پاکستانی به صورت بورسیه پذیرش کنیم. برای راه‌اندازی مراکز علمی در پاکستان نیز آمادگی داریم تجربه چندین ساله خود را در اختیار شما قرار دهیم.

وی با اشاره به فعالیت دانشکده زن و خانواده گفت: بحث مطالعات زنان بحثی بسیار لازم و برای آینده پاکستان بسیار ضروری است، چرا که اکنون فمنیست‌ها در پاکستان فعالیت زیادی دارند. امیدواریم تحصیل دانشجویان پاکستانی در این رشته در دانشگاه ما منشأ خیر و برکت برای پاکستان شود.

علامه سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان نیز گفت: بعضی معضلات و مشکلات اجتماعی برای زنان وجود دارد که ضرورت وجود رشته‌های مربوط به زنان در دانشگاه را ضروری می‌سازد.

سید ابوالحسن نواب در پایان با اشاره به ویژگی‌ها و امتیازات مسلمانان پاکستان از جمله تعداد بالای حوزه‌های علمیه شیعیان در این کشور گفت: باید بکوشید ارتباط بین طلاب و دانشگاه‌ها را برقرار کنید. ما نیز این کار را در حد خود انجام داده‌ایم چرا که دانشگاهیان اداره کنندگان آینده هر جامعه هستند. شیعیان پاکستان ظرفیت بسیار بالایی دارند و می‌توان با گام‌های کوچک کار را آغاز کرد. ما آماده‌ایم کتابخانه‌های شما را تقویت کنیم و مشاورانی در اختیار شما قرار دهیم.

گفتنی است این دیدار روز جمعه پنجم مردادماه 1397 به انجام رسید.

مطالب مشابه