دیدار نماینده ولی فقیه در استان همدان با ریاست دانشگاه

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آیت‌الله طه محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان همدان و امام جمعه شهر همدان با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن دیدار با ریاست دانشگاه، در درس اخلاق شرکت کرده و به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلیمن نواب در این دیدار ضمن تجلیل از شخصیت آیت‌الله محمدی گفت: ایشان از جمله شخصیت‌هایی است که مسئولان و روحانیت باید قدر وی را بدانند. ایشان از شاگردان آیت‌الله حسن‌زاده آملی هستند. ایشان یک امام جمعه فیلسوف هستند و ما ان شاء الله در آینده از ظرفیت ایشان در دانشگاه استفاده خواهیم کرد.

آیت‌الله طه محمدی پس از این دیدار ضمن شرکت در نماز جماعت دانشگاه، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند که چند چیز برای انسان‌ها بدمستی می‌آورد که عبارتند از قدرت،‌ مال، مدح،‌ جوانی و علم. علم آفت‌های فراوانی دارد.

وی افزود: رسالت علم این است که ما را از تمام قید و بندها و اسارت نفس آزاد کند. انسان خودپرست هرگز خداپرست نمی‌شود. اگر علم ما را از همه قیدها از قبیل بخل و حسد و کبر و ریا آزاد کرد،‌آن علم مقدس است. اما اگر علم آمد و این‌ها سر جای‌شان بودند،‌ صد بار از جهل بدتر است.

گفتنی است سلسله درس‌های اخلاق به همت معاونت فرهنگی روزهای چهارشنبه بین نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود. نشست حاضر روز چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1397 بین نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه دانشگاه برگزار شد.

مطالب مشابه