حضور اساتید و مقامات دانشگاه رادن فتح اندونزی در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب جمعی از اساتید و مقامات دانشگاه رادن فتح اندونزی در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافتند و در دیداری با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب رئیس این دانشگاه به گفتگو نشستند.

این هیئت که شامل تعدادی از اساتید و روسای دانشکده‌های دانشگاه رادن فتح سوماترای جنوبی اندونزی بودند هم‌زمان با سالروز بعثت پیامبر اسلام و باوجود تعطیلی رسمی، میهمان دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب رئیس این دانشگاه بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در این دیدار ضمن تبریک روز بعثت نبی اکرم (ص)، اندونزی را از افتخارات جهان اسلام با مردمی به‌دوراز تندروی خواند که به‌رغم داشتن بیشترین جمعیت مسلمانان جهان هیچ ضربه یا خسارتی به دنیای اسلام تحمیل نکرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به سفرهای متعدد خود به اندونزی، اعلام کرد که دانشگاه ادیان و مذاهب آمادگی دارد تا از دانشجویان اندونزیایی علاقه‌مند به تحصیل در ایران در رشته‌های مختلف ادیانی ثبت‌نام کند.

در ادامه این دیدار کلیپ معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب، اساتید و مقامات دانشگاه رادن فتح اندونزی را هر چه بیشتر باسابقه تأسیس و تاریخچه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آن آشناتر کرد.

بخش اعظم این دیدار و گفتگو به سؤالات میهمانان اندونزیایی درباره رشته‌ها و دانشکده‌های موجود در دانشگاه، وضعیت اقلیت‌های اسلامی در ایران و دیگر سؤالات در این حوزه اختصاص یافت که حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب به آن‌ها پاسخ گفت.

در پایان این دیدار دو طرف برای شکل‌گیری روابط دانشگاهی با همدیگر در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی توافق کردند.

 

مطالب مشابه