حضور اساتید دانشگاه های استان نیسان عراق در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، هیئتی از اساتید و مدیران دانشگاه‌های استان نیسان عراق ضمن حضور در این دانشگاه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب، رئیس آن دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، نماینده هیئت عراقی با اشاره به بافت جمعیتی چنددینی و چندمذهبی استان نیسان عراق هدف از این سفر را آشنایی با دانشگاه ادیان و مذاهب و استفاده از تجربیات آن در مباحث تقریبی و ادیانی عنوان کرد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب ضمن خوشامدگویی به میهمانان عراقی، از دانشگاه ادیان و مذاهب به‌عنوان خانه دوم و از ایران به‌عنوان کشور دوم ایشان یاد کرد و افزود: شناخت اصلی میان مردم عراق و ایران درواقع بعد از سقوط نظام طاغوتی صدام و از طریق فعالیت‌های علمی و فرهنگی صورت گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین با اشاره به فرارسیدن روز اربعین حسینی و جنب‌وجوش مردم برای سفر به کربلا در این روز، این همایش را بزرگ‌ترین تجمع شیعی در تاریخ و دنیای امروز دانست و آن را مهم‌ترین معرف مذهب تشیع در حال حاضر خواند.

وی همچنین از نقش مهم و تأثیرگذار مرجعیت شیعه به‌ویژه آیت‌الله سیستانی در پیروزی‌های اخیر عراق بر گروه تکفیری داعش گفت و افزود: البته نقش مردم عراق که از ایشان اطاعت کردند نیز در این میان به همان اندازه اهمیت دارد.

ایشان در پایان برای تداوم پیروزی‌های ملت عراق ابراز امیدواری کرد و آن را نه‌تنها پیروزی ملت عراق بلکه متعلق به‌کل تشیع و اسلام خواند.

مطالب مشابه