حضور جمعی از اعضای جماعت اهل حدیث پاکستان در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، هیئتی از اعضای جماعت اهل حدیث پاکستان ضمن حضور در این دانشگاه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب به گفت‌وگو نشستند.

در این نشست ابتدا رئیس دانشگاه ضمن خوشامدگویی به میهمانان پاکستانی توضیحاتی درباره نحوه شکل‌گیری، اهداف و برنامه‌های دانشگاه ارائه داد و افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب باهدف ایجاد تقریب و گفت‌وگو میان ادیان مختلف در جهان شکل‌گرفته است و این هدف طبیعتاً تقریب بین مذاهب درون اسلام را نیز شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه پاکستان را به دلایل متعدد، حائز اهمیت فراوانی در جهان اسلام دانست و گفت: هرچند استعمار انگلیس ضربات زیادی بر کشور پاکستان وارد کرد اما باعث شد که مردم این کشور به‌واسطه آشنایی با زبان انگلیسی امروزه بتوانند در اکثر سازمان‌های بین‌المللی حضور مؤثر داشته باشند و پیش‌قراولان اسلام در دنیا شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حفظ وحدت و انسجام داخلی را مهم‌ترین شرط لازم برای مفید واقع‌شدن امتیازات کشور پاکستان به‌عنوان کشوری اسلامی با توان نظامی و نفوذ بین‌المللی مطلوب دانست.

در ادامه این جلسه اعضای جماعت اهل حدیث پاکستان سؤالاتی درباره ساختار و مواد آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب داشتند که آقای نواب به آن‌ها نیز پاسخ گفت.

مطالب مشابه