به مناسبت روز خبرنگار؛

وزیر علوم با صدور پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت

تاریخ انتشار:

سزاوار است که در روز عزیز خبرنگار و به قدرشناسی و تواضع، مراتب تقدیر خود را تقدیم نمایم و به عنوان امانت‌دار نظام آموزش عالی این سرزمین از یکایک خبرنگاران روشن ضمیر و پاک نهاد که یار و یاور ما در پیمودن مسیر رشد و بالندگی هستند، قدردانی ‌کنم.

در پیام وزیر علوم به مناسبت روز خبرنگار آمده است: خبر در روزگار ما، سرچشمه‌ای از خرد است که رودخانه‌‌‌ی دانایی را به دریای توانایی پیوند می‌زند و آیینه‌گون، نمای نمایانی از روزگار را عرضه می‌دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از روابط عمومی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری متن پیام دکتر محمد علی زلفی گل به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دانایی، عزّت و عظمت انسان است و عیار متقنی که مقوّم و موید«اشرف‌المخلوقات» بودن آدمی در شمار می‌آید که آن که «خود» و «فراخود» خویش را بشناسد این سعادت را خواهد داشت که خدای خویش را بشناسد و از بندگی‌اش، ارج و اعتبار بگیرد. فطرت انسان، در تکمیل معرفت و تحصیل فضیلت، جز به وصول حقیقت و درک خبر میسر نمی‌شود و بر این اساس، انسان با تکیه بر معارف آسمانی، دل در گرو عقل زمینی خویش دارد که از این میان حلقه‌ی وصل عرش و فرش انسان، پیغامبرانی خواهند بود که به صداقت و خیرخواهی، بشارت‌گوی و انذاربخش مردم می‌شوند. خبر در روزگار ما، سرچشمه‌ای از خرد است که رودخانه‌‌‌ی دانایی را به دریای توانایی پیوند می‌زند و آیینه‌گون، نمای نمایانی از روزگار را عرضه می‌دارد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که خود در تعلیم خبر و تربیت خبرنگاران این روزگار کوشاست، این افتخار را دارد که به مدد خبر و به امداد خبرنگاران، بایدهای خدمت خویش را محفوظ داشته و به تصحیح نبایدها کوشیده است و به فروتنی، از نقش بنموده‌ی خویش در آیینه‌ی خبر و چشم خبرنگاران روی برنگردانده و واقع‌‌بینانه با مخاطبان خویش روبرو گشته است. نکوداشت اصحاب آگاهی و خبر در سالگشت سرور آزادگی و عزت حضرت ابی‌عبدالله (ع) و پاسداشت رسانه‌ی رسا واقعه‌ی عظیم کربلا حضرت زینب (س) تقارن پُرتذکر و تاکیدی‌ست که اگر آن خبر خطیر در غبار زمان فراموش نگردید قطعا به تیمن وجود و ضمیر آگاه خبرنگاران امروز، ثمرات انقلاب اسلامی خاصه افتخارات علمی آن، مغفول باقی نخواهد ماند.

سزاوار است که در روز عزیز خبرنگار و به قدرشناسی و تواضع، مراتب تقدیر خود را تقدیم نمایم و به عنوان امانت‌دار نظام آموزش عالی این سرزمین از یکایک خبرنگاران روشن ضمیر و پاک نهاد که یار و یاور ما در پیمودن مسیر رشد و بالندگی هستند، قدردانی ‌کنم و پیش از گذشته چشم به راه خواندن حضور مشفقانه‌ی آن‌ها در کلیت رویکردها و عملکردهای این وزارت باشم.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

مطالب مشابه