به گزارش دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه ؛ محمد نجفی زالی،دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه در مقالهای به بررسی اهمیت آموزش سواد رسانهای به دانشجویان و تاثیر آن بر انگیزش تحصیلی پرداخته است.
در خلاصه چکیده این مقاله آمده است:
هدف این پژوهش اهمیت آموزش سواد رسانهای به دانشجویان و تاثیر آن بر انگیزش تحصیلی است
شناسایی علل و عوامل اثرگذار بر پیشرفت تحصیلی همواره از حیطههای مورد علاقه دست اندرکاران تعلیم و تربیت و اندیشمندان حوزههای مختلف دانش بشری بوده است.
بررسی ادبیات این موضوع حاکی از آن است که محققان در بررسی همه جانبه چنین پدیدهای همواره به عوامل درون فردی روان شناختی و محیطی مؤثر بر آن پرداخته اند.
مطمئنا در هیچ پژوهشی امکان جمع آوری و تحلیل همه این متغیرها در کنار هم وجود ندارد. با این حال در سالهای اخیر پژوهشگران درصدد شناسایی متغیرهایی بودهاند که بتوان آنها را با کمک آموزش تغییر داده و به این ترتیب عملکرد تحصیلی را ارتقا بخشند، براین اساس متغیرهای محیطی، شناختی و انگیزشی که از ویژگی تغییرپذیری برخوردار بوده و متأثر از بافت میباشند، مورد توجه خاصی واقع شده است (حجازی، رستگار و جهرمی، ۱۳۸۷)
در این تحقیق آموزش سواد رسانه ای به عنوان متغیر مستقل و انگیزش تحصیلی به عنوان متغیر وابسته مورد بررسی قرار می گیرد.
کلمات کلیدی: آموزش، سواد رسانهای، انگیزش تحصیلی
پی دی اف کامل مقاله در لینک زیر قابل دریافت است.
بررسی اهمیت آموزش سواد رسانه ای به دانشجویان و تاثیر آن بر انگیزش تحصیلی