معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده خبر داد

راه‌اندازی کمیته‌ کنترل کیفیت پایان‌نامه و رساله در دانشکده ارتباطات و رسانه

تاریخ انتشار:

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده رسانه و ارتباطات از راه‌اندازی و فعالیت کمیته‌ای به منظور کنترل کیفیت پایان‌نامه و رساله در این دانشکده با هدف کیفیت‌بخشی به کارهای پژوهشی دانشجویان خبر داد.

به گزارش دانشکده رسانه و ارتباطات؛ دکتر سید رضا سجادی نژاد، معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده بیان کرد: برای افزایش سطح کیفیت پایان نامه‌های مقطع ارشد و رساله‌های دکتری در دانشگاه ادیان و مذاهب با محوریت دانشکده رسانه و ارتباطات، علاوه بر اشراف گروه‌های علمی، کمیته‌ای برای کنترل کیفیت نیز شکل گرفته که این سیاست سبب حساسیت و توجه بیشتر مدیران گروه علمی، اساتید و دانشجویان به افزایش کیفیت کار پژوهشی شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده رسانه و ارتباطات افزود: در قالب این رویکرد جدید سطح رساله‌های ارشد و دکتری علاوه بر تایید توسط مدیران گروه، باید در کمیته کنترل کیفیت نیز مورد ارزیابی و پایش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: راه اندازی این کمیته یکی از ابتکارات دانشکده رسانه و ارتباطات است که همانند یک گروه علمی مستقل به صورت مستقیم زیر نظر رئیس دانشکده فعالیت می‌کند و از این طریق مسائل مربوط به روش‌شناسی، اتقان کار و تسلط دانشجویان در حوزه کار پژوهشی مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.

سجادی عنوان کرد: با توجه به تعداد بالای دانشجویان غیرایرانی و اساتید در دانشکده در کنار مشکلات زبانی متنوع، ضرورت ایجاد کمیته کنترل کیفیت را دوچندان کرده بود تا در قالب آن آسیب و چالش‌های گذشته برطرف شود.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده رسانه و ارتباطات با بیان اینکه راه اندازی کمیته کیفیت به طور محسوسی باعث ارتقای سطح رساله‌های ارشد و دکتری دانشجویان خارجی شده است، گفت: ساختارسازی برای «کنترل کیفیت» یکی از سیاست‌های رایج در بسیاری از مراکز علمی مطرح و معتبر جهانی است که این طرح برای نخستین بار در دانشکده رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب قم انجام شده است.

سجادی با تاکید بر اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، کیفیت پایان‌نامه‌ها در دانشکده رسانه افزایشی بوده است، یادآور شد: تلاش ما این است که هر دانشجو با هر سطحی که وارد آن می‌شود با روش‌های پژوهش آشنایی قابل قبولی کسب کند و با یک سطح استانداردی فارغ التحصیل شود.

مطالب مشابه