با صدور پیامی؛

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب درگذشت پاپ پیشین واتیکان را تسلیت گفت

تاریخ انتشار:
پاپ پیشین واتیکان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در پی درگذشت جوزف راتزینگر پاپ پیشین واتیکان رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پیامی آورده‌ است:«در واپسین روزِ سال کهنه‌ی میلادی، درگذشت پاپ پیشین، جناب جوزف راتزینگر، ملقب به بندیکت شانزدهم، مایه‌ی تأسف و تأثر گردید.»

متن کامل پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

در واپسین روزِ سال کهنه‌ی میلادی، درگذشت پاپ پیشین، جناب جوزف راتزینگر، ملقب به بندیکت شانزدهم، مایه‌ی تأسف و تأثر گردید. این کاردینال برجسته‌ی آلمانی که کتاب مرجعِ “کتکیزم” یا تعالیم کلیسای کاتولیک زیر نظر ایشان فراهم آمده بود، آنگاه که در خود، توانِ انجام وظائف پاپی را ندید، در اقدامی که در سده‌های اخیر، کم‌نظیر بود،داوطلبانه از این منصب، کناره گرفت.
برخی مواضع ایشان نسبت به اسلام، با انتقاداتی روبه‌رو شد، اما ایشان پس از آگاهی از واقعیتِ موضوع، موضع خود را اصلاح کرد.
توجه ایشان به گفت‌وگوی ادیان، شایسته‌ی تحسین بود. از این‌رو، از اقدام دانشگاه ادیان و مذاهب نسبت به ترجمه‌ی کتکیزم به زبان فارسی(کاری که توسط چند نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، انجام، و مورد تأیید سفارت واتیکان در تهران قرار گرفت) استقبال کرد. از این اثر، طی آیینی رسمی در دانشگاه گریگوری، با حضور کاردینال توران، رئیس فقیدِ شورای پاپیِ گفت‌وگوی ادیان رونمایی شد، چنان‌که جناب راتزینگر خودشان هم در دیداری که با ایشان داشتم، از ترجمه و انتشار این اثر، تقدیر کرد.
اینجانب ضمن تسلیتِ این فقدانِ بزرگ به مسیحیان جهان، به‌ویژه، کلیسای کاتولیک در جهان و ایران،آرزومندم که مسیحیان کاتولیک همچنان تحت رهبری پاپ فرانسیس، در راه تفاهم و تعامل ادیان، در راستای نشر صلح و عدالت در گیتی، کوشا و موفق باشند.

سید ابوالحسن نواب
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه